Mackótestvér,
Csodacsibe,
Szörny Rt.,
Eszeveszett birodalom – ez az utóbbi időkben bemutatott pár animációs film kommentár nélkül is mindent elárul a szóban forgó
Nagyon vadonról, hiszen alkotói ezen korábbi művekkel már bőségesen bizonyítottak. Esetünkben azon filmipari virágzás egy újabb fejezetéről van szó, mely során a gyerekek és felnőttek számára egyaránt befogadható mesefilmek úgy érnek el sikereket a mozibajáró közönség körében, hogy eközben komoly hollywoodi szuperprodukciókra vernek rá köröket. Hogy a
Nagyon vadon mennyire lesz örökérvényű mesefilm, azt nehéz előre megjósolni, talán azért is, mert mostanra már szerencsére tényleg havonta legalább egyszer bemutatásra kerül egy darab ebből a műfajból. A két főszereplő főbb jellemvonásai alapján mára már klasszikus párosként fogható fel: egy nagydarab, lassú gondolkodású mamlasz (ő Boog, a nagyvárosi élet kényelmét élvező, vásári komédiásként híressé vált medve) és egy izgága, állandóan fecsegő, kisnövésű mitugrász (Elliot, a félagancsos szarvas) – akárcsak a
Shrek vagy a
Szörny Rt. hősei. Kettejük kalandja arra az egyszerű alaptörvényre épít, hogy egy vadonban született állatnak általában a vadonban a helye, s szülőföldjét lehetőség szerint minden betolakodótól óvnia kell. A móka az eltunyult medve és az erdő találkozásának nehézségeiből alakul ki, s ha szerethető figuráival együtt nem is válik korszakalkotó produkcióvá, de garantált szórakozást ígér.
Akár a
Túl a sövényen zenei összeállításában, úgy itt is főként egyetlen előadó betétdalaira alapoz a filmzene, de míg Ben Folds nótái jól szerepeltek abban a filmben, Paul Westerberg meg sem közelíti azt a szintet. Jelentéktelen klisédalok csendülnek fel azokon a helyeken, ahová bármely alapszintű képzésen részt vett betétdal-szerkesztő elhelyezne egy nótát, persze az unalomig ismert hangulatban, anélkül, hogy akár egyetlen valamirevaló dallamsor is emlékezetessé válna. Az izzadtságszagú dalarzenálon túl a Remote Control áldásos filmzenei tevékenységein nevelkedett Ramin Djawadi tulajdonképpeni első önálló nagyzenekari score-ja kíséri a
Nagyon vadont, aki korábban olyan filmek zenéinek összeállításában segédkezett már, mint
Az időgép, az
Equilibrium – Gyilkos nyugalom,
A Karib-tenger kalózai – A Fekete Gyöngy átka vagy
A sziget. Debütálásának fanfáros ünneplése azonban minden bizonnyal elmarad. Egyrészről széles közönség elé nem kerül műve, hiszen jelen állás szerint kizárólag a betétdalokat tartalmazó kiadás kapcsolható a filmhez, melyben egyetlen tételnyi score sem szerepel. Másrészről ha szerepelne is, semmi többet nem kapnánk, mint egy, a híres-hírhedt filmzenegyár "animációs kalandvígjáték"-mappájának tengernyi score-paneljéből összeszerkesztett egyveleget, ami – hasonlóan a dalokhoz – egyetlen másodpercig sem kiemelkedő, nemhogy hozzátenne valamit a látványvilághoz. Noha az írás elején felsorolt négy rajzfilm zenei kísérete sem maradandó, Mark Mancina, John Debney vagy Randy Newman művei már csak a rutinból fakadóan is erőteljesebbek és érzelemdúsabbak. Viszont a
Nagyon vadon olyan zenekari kíséret csupán, mely nélkül valóban nem állná meg helyét a mű, de vele együtt is csak a csend okozta kínos űr lett betöltve.