Mama (2015)

Ma Ma
violinkulcsviolinkulcsviolinkulcsviolinkulcsviolinkulcsviolinkulcsviolinkulcsviolinkulcsviolinkulcsviolinkulcs
  • zene: Alberto Iglesias
  • kiadás éve: 2015
  • kiadó: Quartet Records
  • játékidő: 42:52
Megosztás:
Noha Pedro Almodóvar házi zeneszerzője, a spanyol Alberto Iglesias eddig mintegy hatvan mozgóképhez írt score-t, ez idáig mindössze a biográfiája, illetve két film, Az elszánt diplomata és a Papírsárkányok kapcsán írtunk művészetéről – itt az ideje hát szépíteni a statisztikát. A Mama aláfestésével az Exodus: Istenek és királyoké után jelentkezett, mely utóbbinál egy kisebb meglepetést okozott számomra, hiszen korábban ugyan meglehetősen egyhangúnak, sőt kifejezetten szürkének tartottam munkáit, egy számára szokatlan közegben mégis egészen jól helytállt. A Mama esetében visszatért hazai pályára, ahol még biztosabb kézzel alkotta meg az aláfestést. A direktor, Julio Medem (A szex és Lucia) pályájával legalább annyira összeforrt az övé, mint Almodóvaréval, hiszen vele is tucatnyi kooperálást tudhat maga mögött.
 
c iglesias ma ma 01
A 2015-ös, nálunk 2016-ban bemutatott Mama főhőse egy állását vesztő tanárnő, Magda, aki megtudja, hogy mellrákja van, a mozi pedig harcának állomásait követi végig. Mivel a címszereplő Penélope Cruzhoz eddig elsősorban vehemens karaktereket kötöttem, váratlanul ért, hogy ezúttal mennyire kedvelhető és dicséretesen visszafogott lett a játéka. Neki köszönhető, hogy a más esetben (lásd: Precious – A boldogság ára) visszatetsző, leginkább Oscar-díjra aspirálást sejtető tragédiahalmozás ellenére e filmre nem hatásvadász műként, hanem egy intim, felemelően záruló drámaként gondolhatunk. Az ezúttal a billentyűk mögé is beülő Iglesias egy vonósnégyesre épülő kamarazenekarral dolgozott együtt. Olyan elégikus, dallamos zongoraszóban dúskáló, néhol a nagybőgő révén leheletnyi jazzes irányba kanyarodó, pár perces etűdöket hallhatunk, melyek kétségkívül szomorúak, néhol egyenesen ridegek, ugyanakkor mégis kellemes élményt adnak. A helyes szó a muzsikára az, hogy tapintatos, mert nem a gátlástalan könnyfacsarásra törekszik nagyszabású dallamokkal, hanem diszkréten festi alá a történéseket. A több spanyol díjra is jelölt score jól elképzelhető koncertdarabként, mert teljes mértékben megáll a lábán a képek nélkül is, esetemben viszont eleve vitathatatlan értékességének igazi felismerését a film jelenetei segítették elő.
 
 
Kiemelkedő trackek: Que vaya todo bien, Siberia, El balón, Si te llevo yo, Tú de qué jugabas, Por la puerta grande, Magda, Ma Ma

 
Bíró Zsolt
2016. 12. 08.



 

Tracklista:
  1. Que vaya todo bien (2:22)
  2. Siberia (2:20)
  3. El balón (3:02)
  4. No duerme (2:30)
  5. Si te llevo yo (2:20)
  6. Se parece al mío (3:42)
  7. Tú de qué jugabas (2:14)
  8. Por la puerta grande (2:41)
  9. 6 meses (3:56)
  10. El 70% (2:46)
  11. Es una nina (1:10)
  12. Natasha en la orilla (2:23)
  13. Magda (2:22)
  14. Ma ma (4:02)
Az album a Spotify-on:

Megosztás:

További értékelések

Kulics László
violinkulcsviolinkulcsviolinkulcsviolinkulcsviolinkulcsviolinkulcsviolinkulcsviolinkulcsviolinkulcsviolinkulcs
A Filmzene.neten szereplő anyagok idézése a forrás feltüntetésével lehetséges.

Süti tájékoztató