Egyiptom istenei (2016)

Gods of Egypt
violinkulcsviolinkulcsviolinkulcsviolinkulcsviolinkulcsviolinkulcsviolinkulcsviolinkulcsviolinkulcsviolinkulcs
  • zene: Marco Beltrami
  • vezényel: Pete Anthony
  • kiadás éve: 2016
  • kiadó: Varése Sarabande
  • játékidő: 75:04
Megosztás:
Kevés olyan film van, amelyet gyakorlatilag már a bemutatója előtt hatalmas bukásnak lehet elkönyvelni, az Egyiptom isteneinek azonban összejött ez a kétes bravúr. A kudarc a 2016 januárjában, az afroamerikai színészek vélt vagy valós elnyomása miatt kirobbant botrányban gyökerezik. Az adok-kapok közepette jött ugyanis ki a mozi egyik előzetese, az internet népe pedig felkapta az egyébként már korábban is ismert tényt, miszerint e filmben az egyiptomi istenek bizony fehérek. A túlzott néputálat pedig már a premier előtt elmosta a filmet. A rasszizmust kiáltó gyűlölethullámnak gyakorlatilag nem volt alapja, hiszen az Egyiptom istenei egy alternatív univerzumban játszódik. Aki megnézi, annak igen könnyen leeshet, hogy a sztorinak vajmi kevés köze van a valódi Egyiptomhoz és annak több ezer évvel korábbi történelméhez. S bár Hollywood túlzott fehérségét joggal lehet felemlegetni, de e mozi kapcsán nem érzem ennek jogosságát, ahogy annak sem, hogy a készítők nem győztek bocsánatot kérni az elhibázottnak vélt castingért.
 
c beltrami gods of egypt 01
A sokkal többre hivatott rendező, Alex Proyas e filmmel tehát nem erősítette hírnevét, a 2004-es Én, a robot óta állandó zeneszerzőjévé vált Marco Beltrami viszont helyenként kifejezetten eredeti és erős muzsikát alkotott. A film látványvilága tökéletesen passzol a zenei stílusvilágához, a tőle megszokott izgalmas ritmusvilág pedig illik is a harcias mitológiai alakokhoz. A zene főbb iránya jól követi a közel-keleti, ókori témájú filmek aláfestéseinél szinte rendre felbukkanó, több évtizeddel korábban megszülető stílust. Komoly jelenléttel bírnak az ütőhangszerek, a réz- és a fafúvósok, pár helyen leheletnyi elektronika is jelen van, de döntően egy nagyzenekari, kórusos muzsikával van dolgunk. A score témái ugyan nem eredetiek, de Beltrami tehetségét dicséri, hogy képes volt a jól ismert zenei motívumokat újracsomagolni, bár néhol így is túlságosan ismerős egynémely dallam más aláfestésből. Sok témával dolgozott, ezek átjárják egymást, akad köztük heroikus, romantikus, gonoszsággal telt és misztikus is. A zene nagyszabású mivoltát pedig jól bizonyítja, hogy a szerző elmondása szerint ez volt élete legbonyolultabb és legnagyobb volumenű munkája.
 
 
Kiemelkedő trackek: Shot Through the Heart, Wings and a Prayer, Elevator Music, Obelisk Fight, Pt. 1, God of the Impossible, Bek And Zaya's Theme, Hathor's Theme

 
Gregus Péter
2016. 07. 27.



 

Tracklista:
  1. Gods of Egypt Prologue (2:41)
  2. Bek and Zaya (0:44)
  3. Market Chase (0:30)
  4. Coronation (2:26)
  5. All Quiet on Set (0:41)
  6. Set vs. Horus (3:40)
  7. Hathor's Bedroom (3:42)
  8. Bek Steals the Eye (4:08)
  9. Shot Through the Heart (3:01)
  10. Underdog (1:25)
  11. Red Army (1:40)
  12. Wings and a Prayer (3:01)
  13. Osiris' Garden (1:29)
  14. Snakes on a Plain (3:12)
  15. Toth's Library (3:27)
  16. Straight out of Egypt (2:28)
  17. Channeling Zaya (2:29)
  18. Return of the Mistress of the West (2:28)
  19. Chaos (3:42)
  20. Set Confronts Ra (3:29)
  21. Elevator Music (3:06)
  22. Obelisk Fight Part 1 (4:12)
  23. Obelisk Fight Part 2 (3:32)
  24. God of the Impossible (5:39)
  25. Bek and Zaya's Theme (4:37)
  26. Hathor's Theme (3:35)
Az album a Spotify-on:

Megosztás:

További értékelések

Kulics László
violinkulcsviolinkulcsviolinkulcsviolinkulcsviolinkulcsviolinkulcsviolinkulcsviolinkulcsviolinkulcsviolinkulcs
A Filmzene.neten szereplő anyagok idézése a forrás feltüntetésével lehetséges.

Süti tájékoztató