John Williams 84 évesen is aktív, ami már önmagában is nagy szó, azonban ilyen korú szerzőtől senki se várjon szédületesen komplex nagyzenekari munkát. A Steven Spielberg rendezte
A barátságos óriás score-ja egy bensőséges, apró szépségekkel teli, megkapó fantasymuzsika. A főtéma megint csak zseniális és fülbemászó, e tekintetben a szerző, úgy tűnik, kiapadhatatlan fantáziával bír. A score-ban a 21. századi Williamst halljuk, azt a kortárs komolyzenét művelő énjét, ami korábban csak koncertzenei munkáiban, illetve pár régebbi aláfestésében bukkant fel. Ez a stílus a
Különvélemény, a
Világok harca, a
Tintin kalandjai vagy például a
Lincoln esetében már jól megfigyelhető volt. Ebben nagy teret kapnak a szólisták, akiknek Williams egészen összetett, sokszor igen egyedi megszólalási lehetőséget biztosít. Valószínűleg csak ő engedheti meg magának, hogy fafúvósokra és hárfára írjon egy nyári blockbusternek szánt mozi esetében muzsikát. S az is biztos, hogy az ötvenes-hatvanas évek filmzenei stílusának felelevenítését sem sokan vethetnék be rajta kívül, néha már olyan, mintha Bernard Herrmann is besegített volna a komponálásba.
Mielőtt valakit elriasztana a kortárs komolyzene jelzőként való használata, itt természetesen ne atonális, modern irányzatot értsen, hanem játékos, minimalista, a nagy szimfonikus megoldásokat többnyire mellőző muzsikát, mely legalább annyira fülbemászó és élvezetes, mint a szerző nagyszabású nagyzenekari kompozíciói. Ha
A barátságos óriás muzsikájához hasonló jellegű zenéket kellene keresni, akkor leginkább azt lehetne mondani, hogy a
Tintin kalandjai score-jának kistestvére, a szerző Harry Potter-muzsikáival rokon aláfestés, s a játékosság, családias hangulat miatt a
Reszkessetek, betörők! is megemlíthető. Ugyanakkor egyes tételek minden bizonnyal a filmmel együtt kerülnek majd a helyükre, főleg a szólistákra épülők. De nemcsak szerényen hangszerelt részeket kapunk, néhány tétel esetében a nagyszabású szimfonikus Williams-stílust hallhatjuk szédületes keringőszerűség és zenekart izzasztó formában. Igaz, pár track esetében viszont valahogy várná az ember a felrobbanó, erőtől duzzadó, lendületes muzsika elindulását, ám ez elmarad. Így hiányérzet is marad az albummal kapcsolatban, noha az összkép kétségtelenül pozitív.
Kiemelkedő trackek: Overture, Dream Country, Dream Jars, Frolic, Sophie's Future, The Queen's Dream, Giants Netted, Sophie and the BFG