A Walt Disney stúdió
A dzsungel könyve 2016-os változatával mindent vitt, hiszen a meglepően nagy nézői érdeklődés méltató kritikákkal párosult. Az idei hasonló, Robert Redfordot is felvonultató produkciójuk anyagilag ugyan messze nem mondható akkora sikernek (bevételei világviszonylatban is egyelőre csak közelednek a 65 millió dolláros gyártási költség felé), sokan viszont még szerethetőbbnek tartják. Az 1977-es, részben animációs, részben élő szereplős
Peti sárkányán alapuló történetben egy szülei nélkül maradó kisfiú az emberek világától távol, egy rengetegben cseperedik fel, csak míg dzsungelbeli társát egy egész állatsereglet terelgeti a helyes úton, Pete egyetlen barátja egy egyfejű, zöld sárkány, Elliott. A civilizáció azonban egyszer csak rájuk talál, és félő, hogy a barátokat elszakítják egymástól, Elliott pedig mutogatni való vásári látványossággá válik...
Sokszor csak a rendező rábeszélő képességén múlik, hogy amint kategóriákat előrelépve megkapja élete első nagyobb költségvetésű produkcióját, megtarthatja-e korábbi állandó, ám ismeretlen zeneszerzőjét. David Lowery pedig rendelkezhet ilyen képességgel, hiszen az
Ain't Them Bodies Saints című, 2013-as szerelmi bűndrámát követően Daniel Harttal folytathatta, noha 2015 májusában még Howard Shore volt az elsőként bejelentett komponista. A független filmes közegből érkező Hart számára mély víz lehetett az
Elliott, a sárkány, melyhez járt neki egy nagyzenekar is, munkáján azonban semmilyen megilletődöttséget nem észlelni, határozottan szóló szerzeményeket alkotott. Az már a képek ismerete nélkül is elmondható, hogy az erdei környezetet és a szabadság érzetét jól sikerült a zene nyelvére lefordítania. A szimfonikus megközelítésből a hegedű és az akusztikus gitár emelkedik ki, emellett a London Voices kórusa színesíti a folklorisztikus elemeket is magába olvasztó művet. A CD önálló hallgatnivalóként is működőképes, a főtéma fülbemászó, s az már a mozi ismerete nélkül is egyértelmű, hogy a két jó baráthoz köthető, részben bizonyára röpködős jelenetek alatt felcsendülő motívumok igen sokat hozzáadhatnak a látottakhoz. A betétdalok sem rosszak, ráadásul úgy fele részben kifejezetten ide születtek: közülük a The Lumineers felvétele, illetve St. Vincent Karen Dalton-átirata a legfigyelemreméltóbb.
Kiemelkedő trackek: Nobody Knows, Something on Your Mind, An Adventure, Are You Gonna Eat Me?, Reverie, Saying Goodbye, The Bravest Boy I've Ever Met