A címbeli 999 az amerikai rendőrségnél használt kódszám a zsarugyilkosságra. A törvény másik oldalára átállt korrupt bűnüldözők egy orosz maffiavezérnő zsarolására úgy döntenek, hogy aktuális rablásukhoz elterelésként megvalósítanak egy ilyet, tudván, hogy a riasztásra minden épkézláb kollégájuk a gyilkos nyomába ered, eközben ők időt nyernek. Kipécézett alanyuk az egyikük mellé beosztott zöldfülű, aki azonban nem adja olcsón az életét. John Hillcoat direktor (
Az út,
Fékezhetetlen) igen tehetséges filmes, ezúttal azonban némileg csalódást keltő művel állt elő. Rengeteg ismert arcot vonultat fel (a teljesség igénye nélkül: Chiwetel Ejiofor, Casey Affleck, Kate Winslet, Woody Harrelson), a plakátra is egy igen erős jelenetkép került a felrobbanó festékpatronok vörös füstjében ácsorgó fegyveresekkel, és szerencsére a sztori egy pillanatra sem lesz vontatott, valami adalék mégis hiányzik. Leginkább az, hogy nincs egyetlen, legalább kicsit szimpatikus szereplő sem, emiatt pedig nehéz bárkiért is szorítani, s ennek köszönhetően a bevállalt zsarugyilkosság miatti lelki vívódásnak sincsen kellő súlya.
Elég furcsa belegondolni, hogy Atticus Ross személyében egy Oscar-díjas zeneszerzőről beszélhetünk (a
Social Network – A közösségi hálóért kapta az elismerést, Trent Reznorral közösen), hiszen alapvetően nem egy markáns stílusú vagy kiemelkedően tehetséges művész. Az azonban biztos, hogy hangulatteremtő érzéke remek, erre pedig a Denzel Washington-os
Éli könyve, illetve kisebb mértékben a
Tripla kilences zenéje is jó példa, melyeket egyaránt feleségével, Claudia Sarne-val és öccsével, Leopolddal közösen jegyez, most pedig még Bobby Krlic is besegített nekik kiegészítő zeneszerzőként. Nem hiszem, hogy sokan felfigyeltek volna a jelenetek alatt szóló visszafogott muzsikára, hiszen hangsúlyos pontja nem igazán van, ráadásul a dübörgő akciózenék csoportjától messze áll. Ahogy azt Rosséktól megszokhattuk, nem az élő zenei, hanem a digitális, többnyire sejtelmes, ambientes hangzás dominál ezúttal is, elkülöníthető vagy kiemelhető dallamoktól mentesen, különféle effektekkel és torzításokkal bőségesen megszórva. Ám komponálás szempontjából hiába szinte értékelhetetlen a produktum, ez a mogorva zenei atmoszféra kétségkívül ad egy bizonyos mértékű feszültséget a filmnek, albumként pedig ideális hallgatnivaló éjszakára. Így tehát annak ellenére is a célját megfelelően ellátó darabról beszélhetünk, hogy az egyszerű felépítés okán a trackek gyakorlatilag bárhol véget érhetnek.
Kiemelkedő trackek: Ticking Glock, Eleven Fifty Nine, Pigs (Atticus Ross Remix)