Nem feltétlenül attól lesz jó egy horrorfilm, ha lefolyik a vér a vászonról, de a stúdiók biztonsági játéka következtében mára eljutottunk a szinte korhatár nélkül megtekinthető, gyakorlatilag vértelen horrorokig, melyek inkább már csak thrillerek, akár
A fiú. Noha a plakátja nem sok vidámságot sugall, amit viszont benne kapunk, az messze nem használja ki a rémisztgetés lehetőségeit, ijesztőnek szánt jelenet például mindössze kettő van. Bár a cselekmény helyszíne, a fényképezés, a zene, illetve a végső fordulat (melyet egy 2014-es, nem amerikai mozi viszont már ellőtt) okán sokkal jobban sikerült William Brent Bell produkciója, mint amire számíthattunk, a középszerűség vonalát még így sem lépi át. A sztori főhőse egy amerikai lány (Lauren Cohan), aki elvállalja, hogy egy idős angol házaspár kastélyában vigyáz azok távollétében a kisfiukra. Greta nagy meglepetésére a gyerek valójában csak egy a szülők által élőként kezelt porcelánbaba, ám több jel is arra utal, hogy nem kifejezetten a hétköznapi fajtából...
Bear McCreary egyszerre több sorozatot visz komponistaként (ezek közt megtalálhatjuk napjaink egyik legnépszerűbbikét, a
The Walking Deadet – ahonnan mellesleg Cohan is érkezett), de emellett mozis fronton sem egy vasat tart a tűzbe. 2016-ból a
Sötét erdő és a
Cloverfield Lane 10 említendő meg, valamint
A fiú, mely score-jának minősége magasan túlszárnyalja azt, amihez készült. Az alkotás műfaja hiába horrorféle, a szerző nem a csörömpöléses irányzat mellett szavazott, hanem egy igényes zenét hozott létre, amelyben ugyan feszültség bőségesen található, hirtelen felcsattanó hegedűrobajok nem kifejezetten. Az album egy nagyszerű, baljóslatú, ízig-vérig kísértetházas főtémával indul, és néhány vérfagyasztó mozzanatot leszámítva mindvégig e nyugodt, éjfekete tónus marad az uralkodó, nemegyszer szép pillanatokkal. Mivel a címszereplő neve Brahms, szinte adta magát, hogy McCreary művét átjárja a német zeneszerző egyik legismertebb kompozíciójának finom megidézése. A "Bölcsődal" hol csak néhány tétova hangként, hol konkrét dallam formájában köszön vissza a trackekben, a záró betétdal (Fyfe Monroe előadásában) pedig kimondottan erre épül. A komponista mesterségesen előállított hangok, valamint néhány élő instrumentum segítségével maga adja elő a szimfonikus hatású score-t, s tehetségét jól jelzi, hogy az erre a célra jutó visszafogott anyagiak a muzsikán minimálisan sem érződnek.
Kiemelkedő trackek: The Boy Main Title, Meeting Brahms, The Crying Doll, In My Dream