Honlapunkon keresztül szeretjük olvasóinkat olyan zenei csemegékkel is megismertetni (például évértékeléseink révén), amelyekről máskülönben nem nagyon hallhatnak. Sajnos a
zenéjére nem irányulhatott akkora reflektorfény, amelyet megérdemelne, mert nemcsak hogy egy dokumentumfilmhez készült, de még azon belül is egy olyan szegmensbe visz el, mely kevesek számára mondható érdekfeszítőnek. A Netflixen vetített, Ryan Steven Green rendezte alkotás az 1980-as évek Los Angelesébe kalauzol el, hősei pedig kosárlabdázók. Ebben még semmi különös nem lenne, az egész attól fordul szokatlan irányba, hogy miközben e sportághoz a közvélekedés a már-már extrém testmagasságot társítja, a film mégis egy olyan profi csapat hétköznapi küzdelmeiről mesél, melynek tagjai a világ legalacsonyabb emberei közül kerültek ki. Közülük ma többen is színészként dolgoznak, így ha névről nem, de arcról biztosan ismerős például Tony Cox (
Ma már elég nehéz eredeti stílusú filmzenét felmutatni, a magáról eddig csak rövidfilmekkel hallató Ian Mackleynek mégis sikerült. Az év egyik meglepetéseként aposztrofálható műve úgy hangzik, mintha csak a mostanában egyre inkább hódító synthwave stílus legtehetségesebb képviselői ültek volna össze, hogy legjobb ötleteiket beledobálják egy kalapba. A nyolcvanas évek szintetizátoros világát hallhatjuk visszaköszönni a score-ban (chiptune-os, sőt funkys és szoftrockos jellegzetességekkel egyaránt megszórva), de szellemiségében nem áll túl messze Matthew Margesonnak az
Eddie, a sashoz komponált score-jától sem, csak míg az filmzeneibb, ez slágeresebb. Jobbára rendkívül fülbemászó, szintetizátorra épülő, de kongát és hagyományos dobot, elektromos gitárt, kürtöt, mandolint és tangóharmonikát is bevető, instrumentális popzenei darabokat tartalmaz a soundtrack. A csak digitális formában megjelentetett album hallgatásakor könnyen a nyakba akasztható szintik, a rikító színű ruhák és az idétlen válltömések univerzumában találhatjuk magunkat, de mégsem köhögünk a portól, mert régimódiságnak nyoma sincs. Nemegyszer vigyorogtam, miközben először pörögtek le a kompozíciók, annyira megnyert magának ez a retrós, mégis modern hangulat – remélem, hallunk még a komponista felől. A záró, félperces darab pedig a szereplők nagy öniróniájáról tanúskodik, hiszen pontosan olyan dalolászás, melyet Hófehérke bányából hazatérő törpéihez kötnénk.
Kiemelkedő trackek: We Made Our Bed Among the Stars, Spectacu-Mania, Geo Led Us, Beyond the Arc, Double Global Platinum, Free Throwin', Come Take a Ride (On the Disco Moonbeams), Slappy, Happy, Free 'n' Funky, When Our Hearts Bled Glory