A direktor modern színházi eszköztárat vetett be a sztori elmesélését tekintve. A kórus szerepét betöltő Derek Jacobi a történelmi cselekményeken kívül elhelyezkedő mesélő, aki egy stúdióból kvázi beinvitálja a nézőt V. Henrik korába. Az effajta modern megközelítés elég ritka volt akkoriban a filmes színdarab-adaptációkat tekintve. A mozit jól fogadta a szakma és a közönség is, sikere pedig hozzájárult a kilencvenes években csúcsra pörgő Shakespeare-adaptációs hullámhoz.
Branagh felemelkedése mellett a zeneszerzőjére is nagy figyelem irányult: Doyle hirtelen az érdeklődés középpontjában találta magát, olyannyira, hogy 1990-ben már a királyi család számára komponálhatott, az anyakirálynő kilencvenedik születésnapjára. Mindezt annak köszönhette, hogy az
hez írt aláfestése elképesztően sikeres lett. Megkapta érte a Brit Dalszerzők és Komponisták Akadémiájának Ivor Novello-díját, bár valószínűleg már az is nagy elismerés lehetett számára, hogy score-ját a kor egyik legnevesebb karmestere, Sir Simon Rattle vezényelte fel. Doyle még nem volt tapasztalt komponista ekkoriban, olyannyira nem, hogy mindössze pár színházi kísérőzene fűződött a nevéhez, ennek ellenére első mozis munkája több mint figyelemre méltó lett.
A rendező igen problémásnak vélte, hogy Shakespeare nehéz és hosszú művét nem fogja tudni úgy a vászonra vinni, hogy ne veszne el valami az adaptálás során, sőt nagyobb részektől meg is kellett szabadulnia. A színmű ismerőiről tudta, hogy megértik majd a kissé lerövidített történetet is, de a szélesebb közönségről már nem feltételezte, hogy jól fogadnák, ha bizonyos részeket nem magyarázna el nekik a film. Ráadásul attól is tartott, hogy a huszadik század közönsége nem fogja érteni a több évszázaddal korábbi történetet. A mondanivaló megtartásáért végül a zeneszerzője felelt, aki igen kiválóan oldotta meg ezt az összekötő, interpretáló feladatot, zenéje beszippantja és évszázadokkal repíti vissza a nézőt. A komponista már ebben a műben megmutatta stílusát, vagyis azt az erősen klasszikus zenébe hajló, fajsúlyos dobszekcióval rendelkező hangzásvilágot, mely amellett, hogy igen egyedi lett, tökéletesen passzol a komponista életművében oly sokszor felbukkanó kosztümös alkotások világához.
Az "Opening Title / O! for a Muse of Fire" vezeti be a filmbe és tulajdonképpen a cselekménybe a nézőt. A tételben Doyle egyfajta festőként mutatja be a score főbb témáit, csak pár vonalat, skiccet vázol fel a vászonra a nagy mű megalkotásának kezdeteként. Amikor belépünk a cselekménybe, megjelenik Henrik témája, melyet a "Henry V Theme / The Boar's Head" esetében mutat be a legjobban a művész. A tétel elején bevetett, páratlanul ötletes és erőteljes hangszerelési megoldások számomra a mai napig a filmzeneirodalom legkiválóbb momentumai közé sorolódnak. Henrik erőtől duzzadó, bátor és egyben nemes témáját – királyhoz illően – rezesek játsszák egyfajta fanfárként. Érdekesség még, hogy a főként szimfonikusokkal dolgozó komponista itt kísérletet tett a szintetizátorral is, igaz, csak óvatos, kiegészítő szereppel. Erre az izgalmas ritmusú résszel végződő "The Three Traitors" első fele mutat be jó példát.
Önálló témát rejt a "The Death of Falstaff" is; a megható, szinte az ötvenes évek aranykori filmzenéit idéző muzsika mélyebb, gyászosabb tónussal a "The Death of Bardolph" esetében jelenik még meg. A score tételeit egyébként két nagy részre bonthatjuk: a drámai, lírikus epizódokra és a mozgalmasabb jeleneteket aláfestő, főként dobokra építő momentumokra. A lírai tételek jelentik a muzsika legnagyobb értékét, ezekben a brit komolyzene huszadik századi nagyjainak (William Walton, Ralph Vaughan Williams) stílusa köszön vissza, de túlzás lenne másolást említeni, hiszen már Doyle – az elkövetkező évtizedben beérő – egyéni stílusa is jelentősen kihallható. Ezen részek közül kiemelendő az "Upon the King", a "The Day is Yours", a "The Wooing of Katherine", illetve a "Let This Acceptance Take". A mozgalmasabb epizódok élvezeti értéke nem marad el a lassabb, érzelmesebb megoldásoktól. Ezek esetében Doyle olyan nagy műveinek csíráját fedezhetjük fel, mint a
Frankenstein vagy a
Harry Potter és a Tűz Serlege aláfestése. Az addig bemutatott témák kapnak ezekben nagy szerepet, amire jó példa a vonósok sebes játékával tarkított "Once More Unto the Breach" vagy a "The March to Calais".
Az album érdekes színfoltja a közel negyedórás "St Crispin's Day / The Battle of Agincourt", mely sokáig csak ritmusok játékából áll, amit dobok, szintetizátor, nagybőgő, majd a többi vonós bevonásával ér el a szerző. A szinte önálló műnek is beillő páros tételben olykor egy a főbb témákból álló, jól felépített nagyzenekari kitörést hallhatunk, majd ismét folytatódik az ütemek monoton menetelése.
Doyle egyéni stílusa az
V. Henrik esetében számos tételben fellelhető, de a score legizgalmasabb, legelismertebb része mégis inkább a gregorián énekekre hajazó "Non Nobis, Domine" című tétel lett, mely tökéletesen hozza a rég letűnt korok zenei világát. A filmben rövidebb formában felhasznált énekes kompozícióban magát a szerzőt hallhatjuk énekelni, ám később persze a kórus is csatlakozik lehengerlő előadással. A dal motívuma egyébként több tételben is felbukkan, így önálló témaként kezelhető, de legjobb formáját e folyamatosan épülő, kibontakozó trackben hozza.
Az
V. Henrik score-jának egyik legnagyobb erénye az a közvetítő szerep, amellyel a komponista elmeséli a zene nyelvén Shakespeare művének mondanivalóját és Branagh érzelmi elképzelését. Az aláfestés összességében nézve nem tökéletes anyag, de ha elmerülünk néhány tételben, akkor bizonyos részmegoldások tekintetében már nem túlzás a mesteri jelző alkalmazása.