Az animációs filmes fronton a Disney-Pixar duó mellett egyértelműen a DreamWorks Animation számít a dobogó második helyezettjének. Ebben nem kis szerepe van Tom McGrath rendezőnek, aki másodmagával a
-trilógia direktoraként tett sokat a stúdió vezető pozíciójának eléréséért. 2017-es filmjében ugyan csak egyedül vágott neki a rendezésnek, de a közönségsikert tekintve a
esetében nem is igen hiányzik korábbi alkotótársa, Eric Darnell. A Marla Frazee illusztrált gyerekkönyvéből adaptált történetben megismerhetjük Timet, aki szüleivel hármasban tökéletes gyermekéveit éli, azonban ebbe váratlanul belerondít a tény: apu és anyu bejelentik, kisöccse lett. A bébivel első pillanattól kezdve nincs kibékülve, ami nem is csoda, hiszen a minidiktátornak is mondható baba egyáltalán nem egy szerethető, cuki csöppség. Tim már korán gyanút fog, hogy a kis betolakodóval valami nagyon nem stimmel, hiszen egy öltönyös, aktatáskás kisdedről van szó, ám szüleit az egészen világos tényekről sem sikerül meggyőznie. Azonban hogy megszabadulhasson gyűlölt kistesójától, összefogni kényszerül vele, ami hatalmas kalandok sorát indítja el. A mozi ugyan egy kicsivel haloványabb alkotás lett, mint a stúdió korábbi munkáinak többsége, de karakterei, valamint néhány jól eltalált jelenet és geg azért pozitív irányba billenti a mérleg nyelvét. Bár hazánkban az alkotást szinkronnal mutatták be, az eredeti verzióban ismert nevek szolgáltatják a hangokat. Alec Baldwin jellegzetes orgánuma a baba fizimiskájához párosítva például már önmagában is mosolygásra adhat okot, de a szülőket "alakító" Jimmy Kimmel és Lisa Kudrow is jó választásnak tűnik, mellettük pedig még érdemes megemlíteni a narrátor és az idős Tim szerepét egyaránt betöltő Tobey Maguire-t is.
Volt idő, amikor érdemes volt várni egy olyan rajzfilmnek a zenéjét, amelyét Hans Zimmer írta, azonban a mester az elmúlt években annyira elhanyagolta ezt a műfajt, hogy különösebben nem hozott lázba a hír, miszerint ismét egy animációs mozihoz komponál. Ráadásul ebben ismét akadt egy társa, jelen esetben az a Steve Mazzaro, aki eddig háttéremberként főként kiegészítő zenéket írt a Remote Control berkein belül. Plusz Zimmer mostanság érezhetően koncertturnéival van elfoglalva, aminek pozitívumát láthattuk tavaly, ugyanakkor két, ezen időszakban íródott aláfestése (
Inferno,
Batman Superman ellen – Az igazság hajnala) esetében a turnézás negatívumát is hallhattuk. Ebből kiindulva jó adag fenntartással fogtam neki a
Bébi úr score-jának meghallgatásához, a minőséggel szembeni kételyeim azonban tételről tételre foszlottak szét, olyannyira, hogy az album végére jutva felmerült bennem a gondolat, hogy bizony a 2017-es év első igazán üdítő zenéje pörgött le az elmúlt órában. Sajnos a rajzfilmzenéket tekintve sem vagyunk már annyira elkényeztetve, mint pár éve, holott ez a zsáner zeneileg hihetetlen szabadságot enged a komponistáknak, elég csak John Powell munkásságára gondolni. Zimmer (és társa) ezzel a szabadsággal viszont most tökéletesen élt, felszabadult, harsány, jó témákkal rendelkező, stílusgazdag, a rá jellemző zenei vonásokat kreatívan alkalmazó, határozottan élvezetes aláfestéssel állt elő.
A score egy jellegzetes főtémát kapott, amely teljesen átjárja a muzsikát, rengetegszer felbukkan, ám unalomba nem fullad az ismételgetése, mivel a két komponista rengeteg verzióban mutatja be. Elég csak az első két tételt meghallgatni ehhez: míg a "Survival of the Fittest" elején rezeseken szárnyal, addig a második track ("Baby Brother") kezdetén jazzes környezetben, zongorán bemutatva okoz könnyed pillanatokat. Majd ezt követően is annyira változatos módon tálalják, mintha nem is ugyanarról a motívumról lenne szó, s ha ehhez hozzátesszük a "We Can Buy a Bouncy House"-t, ahol szinte a hetvenes évek diszkózenéire emlékeztet a Hammond orgona és a funkys alap révén, akkor érthető meg igazán, mennyire színes és jól hangszerelt muzsikával állt elő a duó. A második téma a főgonosz, Francis Francis dallama, melynek kedélyes felvezetése hallható a "Puppy Co."-ban, majd sokféle variációban tálalva bukkan fel a "Francis Francis"-ben, legjobb formáját pedig a "You're Fired"-ben hozza.
A muzsika bővelkedik zenei humorban is, például a "Welcome to Baby Corp"-ban egy kis bossa nova keveredik zimmeri jellegzetességekkel. Kifejezetten élvezetes pontjai a score-nak azon tételek, melyekben Zimmer pályája elejének zenéit idézi meg. Ezek a jazzes, rockos, jellegzetes ritmusú részek, a rá olyannyira jellemző megoldások határozottan szórakoztató momentumai lettek az aláfestésnek (jó példa erre a "Go Get Yourself a Horse"). De megidézi későbbi munkáit is: egy kis
Sherlock Holmes, egy kis
Rango, és pár kilencvenes évekbeli akciózenére emlékeztető megoldás is bekúszik helyenként ("You Can't Get Away from Johnny Law", "Arrrggh"). Azonban míg akadtak score-ok, ahol ezek zavaróak voltak, itt szenzációsan sikerült integrálni, újragondolni e megoldásokat. Zenei bravúrokban is bővelkedik a muzsika, amire jó példa a "Barfmitzvah", mely egy pazarul összerakott tétel.
Az aláfestés határozottan energikus, azonban nem egy zenekarnyüstölő muzsika, hanem kreatívan szárnyaló örömzene. Az egyik legjobb tételben, a "Toodaloo Toilet-Head!"-ben latinos körítéssel robban az akcióbomba, az "Arrrggh" esetében a pörgő tempót jazzelemekkel színesítették, az "Upsies! I Need Upsies!" pedig mintha csak Powell munkája lenne: a pörgős zene levezetéseként a rá jellemző módon vált drámai lassulásba. A score egyik jellegzetessége a más zenékre való utalás, amiről jó szándékkal tételezzük fel, hogy szándékolt, egyfajta pastiche, nem pedig csúnyácska lopás. Az aláfestés azért is különösen élvezetes és figyelemre méltó, mivel igen régen találkozhattunk már olyan Zimmer-muzsikával, ahol ennyire meghatározó lett volna a szimfonikus zenekar szerepe. Itt olyan klasszikus kalandzenei részeket is mutatnak a komponisták, melyek egy tisztán ilyesmire épülő score-nak is becsületére válnának. Ebben elvitathatatlan érdeme van Conrad Pope-nak, aki háttéremberként vett részt a zene elkészültében. Szerepe a muzsika legszebb részében ("Love") a leginkább tetten érhető, amely Bernard Herrmann
Szédüléshez írt művéből a legendás "Scene d'Amour" tétel felépítését követi – itt egyébként John Williams művei is eszünkbe juthatnak, ami nem véletlen, hiszen Pope évtizedek óta Williams munkatársa.
A filmben több dal is felcsendül, az albumra három került fel. Ezek közül a Burt Bacharach nevével fémjelzett "What the World Needs Now Is Love" egy új feldolgozást kapott Missi Hale előadásában, Hans Zimmer felügyelete alatt. Irving Berlin halhatatlan klasszikusát, a "Cheek to Cheek"-et karcos régi felvétel formájában az eredeti előadótól, Fred Astaire-től hallhatjuk. A CD-n pedig maradt még hely, így rápakolták az L.T.D. "(Every Time I Turn Around) Back in Love Again" című dalát is, mely zavarni ugyan nem zavar, de hozzá sem tesz sokat az albumhoz. A
Bébi úr aláfestésének legnagyobb erénye az a játékosság és élvezetes stíluskavalkád, melyet eddig John Powellen kívül más nemigen tudott még produkálni. Meglepő vagy sem, de 2017 eddigi legjobb score-ja egy Hans Zimmer és Steve Mazzaro jegyezte rajzfilmzenéhez fűződik.