at készítő Laika stúdió a stop-motion animációs műfaj jelenlegi legprofibb művelője, e három filmjük egyaránt Oscar-jelölésben részesült. Nemcsak egy technikailag profi alkotóműhely, filmjeik összképe is közelít a tökéletes felé, legyen szó a sztoriról, a látványvilágról vagy éppen a zenéről, a stúdió a legprofibb kivitelezésre törekszik. A
pedig nemhogy követi ezt a minőséget, de egyenesen a gyártó cég legjobb alkotása lett. Kubo, a japán falusi kisfiú és két segítőjének hősies családmegmentő kalandja egy igazi csemege a látványos és ötletes animációs mozik kedvelőinek. A Laika a zeneszerzők kiválasztása terén is gondosan ügyel a minőségre, s arra is, hogy kiszemeltjükből a legjobbat hozzák ki. Így volt ez Bruno Coulais-vel a
nál pedig az a Dario Marianelli felelt az aláfestésért, aki Kubóék kalandjánál is.
Marianelli 2008-ban elnyert Oscarja után az egyik legígéretesebb komponistának tűnt, egy olyan művésznek, aki a legnagyobbak közé emelkedve élvonalbeli filmzeneszerző lesz. Ehhez minden adottsága meg is van, hiszen a nagyzenekart tökéletesen kezeli, gyönyörű témákat komponál és jó pár zenei műfajjal könnyedén elboldogul. Karrierje azonban mégsem ebbe az irányba tart, noha a
Kubo és a varázshúrok muzsikáját hallgatva felvetül a kérdés, hogy miért lett ennyire outsider sok felkapott komponistához képest. A score lenyűgöző dinamikájú kalandzene, egyben lírai, az apróbb részleteit tekintve is élvezetes, helyenként kifejezetten epikus tónusú szimfonikus alkotás. A távol-keleti zenei fűszerezés olyan finom eleganciával jelenik meg benne, amihez hasonlóra példát mondani is nehéz. Marianelli ezt a fajta keverést az
Agora esetében már bevetette, igaz, akkor a nyugati nagyzenekari muzsikák világát közel-keleti elemekkel gyúrta egybe. A score tökéletes történetmesélő is egyben, ahogy a szerzőtől korábban is megszokhattuk már, szinte képek nélkül, a zene nyelvén tolmácsolva is átélhető a történet. A sztoriban hangsúlyos szerepet kapó pengetős hangszer természetesen a score-ban is megjelenik, hol erős alkotója a zenének, hol éppen csak jelzésértékűen felbukkanva erősít rá a muzikális történetmesélésre. Ezt a vonalat erősíti az album végén, Regina Spektor előadásában hallható The Beatles-szám, a "While My Guitar Gently Weeps", mely a maga lúdbőröztető kifutásával tökéletes lezárása ennek a figyelemre méltó lemeznek.
Kiemelkedő trackek: The Impossible Waves, Origami Birds, The Giant Skeleton, Monkey's Story, Hanzo's Fortress, Showdown with Grandfather, Rebirth, While My Guitar Gently Weeps