A különféle fórumokon olvasható visszajelzések összegzését követően a közepesnél erősebbnek jellemezhetnénk a filmet, amely bár nem ér fel mondjuk a Batman-filmek franchise-ának felélesztésével, ám az
-khez képest vitathatatlanul nagyobb sikert könyvelhetünk el. A várakozás, valamint az elvárás a magam részéről eléggé magas volt, mivel az első két rész nagy kedvencem, s ezen elfogultságomból adódóan nem tudtam élvezni jelen folytatást. Abszolút nem éreztem azt, hogy vérbeli Predator-mozin ülnék, amihez nagyban hozzájárult az, hogy a lények összesen alig tíz percig mutatkoztak a vásznon – persze tudom, az első részben sem volt ez másként, de egy folytatástól már nem ezt a fajta "beszélünk az ismeretlenről és láthatatlanról"-szintű feszültségfokozást vártam el. Mindezeken túl pedig egyáltalán nem éreztem át a vadászat keltette feszültséget sem magán a filmen, sem pedig a szereplőkön.
– nyilatkozza Rodriguez a CD-hez mellékelt füzetben. Ő és John Debney idáig négy alkotáson dolgoztak együtt, így hát nem volt meglepő, hogy az eredeti elképzelés megvalósíthatatlanságát követően mellette tette le a voksot. A predatorok vadászatának zenei kísérete az azt jegyző Alan Silvestri legismertebb szerzeményei közé tartozik, s bár első körben az volt a terv, hogy ismételten őt szerződtetik,
A B-tervet jelentő Debney tökéletesen tisztában volt vele, hogy a Silvestri-féle atmoszféra milyen szinten olvadt egybe a franchise-zal, s mivel ő maga is kedveli az előd aláfestő muzsikáit, egyértelmű volt számára a gyökerekhez való visszanyúlás. Ennek az lett az eredménye, hogy egy olyan jellegű muzsikáról beszélhetünk, mint a Don Davis-féle
Jurassic Park 3. vagy az Alan Parker által komponált
Cápa 3., illetve éppen a Brian Tyler-féle
Aliens vs. Predator – A Halál a Ragadozó ellen 2.: némi saját stílus és dallamsor bevitele mellett a kompozíció alapjának egészét a régi muzsikák jelentik. Persze ilyenkor joggal merülhet fel a kérdés, hogy "Minek kellett ehhez John Debney?", hiszen az adaptálást bármely kottát olvasni és írni képes zeneszerző megoldaná. De az sem mindegy ugye, hogy egy remake-et ki rendez...
A filmzenerajongók számára e score az idei év várólistás albumai között szerepelt, s míg az első egy-két hónapban mindenki arra volt kíváncsi, vajon Silvestri jegyzi-e majd, a bejelentést követően már az volt a kérdés, mit tesz le Debney az asztalra? Az első – és egyúttal kellően meggyőző – zenerészletet a június elején a Youtube-ra került recording session klip szolgáltatta, ahol a "She's Paralyzed"-ből hallgathattunk meg két percet. Az album hivatalos megjelenése előtt két héttel a La-La Land Records és a Dark Delicacies által közösen szervezett dedikálás keretén belül nemcsak a posztereket, hanem a score-t is meg lehetett vásárolni, illetve aláírattatni a jelenlévőkkel.
A hallottak alapján mondhatnánk, hogy Debneynek nem sok dolga volt a zenével, hiszen ha arányaiban nézzük, körülbelül harminc százaléknyi új részt találunk benne. Munka azonban azért volt vele, mert nem mindig simán csak átemelte az ismert motívumokat, hanem új szőnyegelemeket készített hozzájuk, s volt, mikor egyszerre játszatott el két, eddig egymástól teljesen függetlenül hallott dallamsort, melyek zseniális kombinációt alkotnak. Teljesen önálló motívumokat a lassabb, drámaibb hangvételű részekhez készített (mint amilyen a "Let's Get Off This Planet" is), a pörgősebb jelenetekhez pedig leginkább a Silvestri-féléket sorakoztatta fel "csörgő-zörgő" vagy kuszának ható, feszültségteljes átkötő részekkel, melyeket emulált hangokkal, effektekkel, elektromos gitárhanggal tarkított. Tehát a visszanyúlás nem egy sima repeat vagy copy-paste albumot eredményezett, hanem egy olyan tisztelgést, amely az iméntiekből adódóan legalább olyan tömény hallgatnivalóvá vált, mint amilyen sűrű a történet helyszínéül szolgáló vadászbolygó növényzete.
Az album összeállítói ügyeltek a trackek kronológiájára, így Debney munkájával úgy ismerkedhetünk meg, ahogyan az idegen bolygóra ledobott emberekre vadászó predatorok története elevenedik meg a vásznon. Tulajdonképpen a "Free Fall"-t hallgatva mi is e bolygóra képzelhetjük magunkat, mivel a film ismerete nélkül is képes a zene elkalauzolni bennünket ebbe a veszéllyel teli dzsungelbe, ahol idegenek lesnek ránk, s próbálnak zsákmányul ejteni bennünket – ezen képzeletbeli utazásban a spoilerkedő tracklista is kellő mankót nyújt.
A számcímek mögötti csillagozások jelölik a borítón, hogy mely tételekben csendülnek fel Silvestri-témák. Ezeket azonban az itt feltüntetett listáról elhagytam, ugyanis cseppet sem fedik a valóságot, hiszen szinte mindegyik zenében van valamilyen utalás az elődökre. A kiadvány egésze egyébiránt rendkívül igényes, mind nyomdai, mind tartalmi szempontból.
Mindent összevetve, John Debney tisztességes munkát végzett, és remekül megoldotta az előtte álló feladatot, ám emellett a fenti értékelésemnél többet nem tudok adni a score-ra, mivel annak nagy része nem saját szellemi terméke. Mindazonáltal ennek, valamint a
Vasember 2. és a
Machete ismeretében (bár utóbbiban társzeneszerzőként működött közre) kellően elégedett vagyok idei teljesítményével, és remélem, a jövőben kevesebb kutyasétáltatós dallamokkal fog előállni.