Seth Grahame-Smith 2009-es
Büszkeség és balítélet meg a zombik című regénye egy hangos siker övezte bestseller volt. Az abszurd humorú, paródiaszerű alkotásban a világirodalom egyik legfontosabb romantikus regénye zombitörténettel keveredik. Az élőhalottak eleve reneszánszukat élik, valószínű, hogy Jane Austen sem megy ki a divatból, a kettő együtt pedig igencsak ütősnek bizonyult, így a regény megjelenésével szinte egy időben meg is vették a megfilmesítési jogát. Ezt követően azonban mindössze tötyörgés jellemezte a produkció elkészítését, aminek az lett a vége, hogy mire végre a mozikba küldték, az addig eltelt hét év okán a történet már nem számított húzóerőnek. A problémát egyébként előre jelezte, hogy mind a nagy sztár (Natalie Portman), mind a híres rendező (David O. Russell) kifarolt a projektből, a helyükre érkezett Lily James és a direktor Burr Steers pedig egyértelműen kevésnek bizonyultak. A film unalmas lett, ráadásul egy idő után totálisan szét is esik a történetvezetés.
Az aláfestésért felelős Fernando Velázquez évről évre egyre komolyabb muzsikákkal jelentkezik, most azonban kissé felemás lett a műve. Az albumot hangulatos, erős kezdés jellemzi, azonban már a nyitótétel végén érezhető, hogy itt nem lesz annyira pozitív az összhatás. A tradicionális angol muzsikákra emlékeztető részek és a késő barokkra hajazó klasszikus zenei utánzatok az album legérdekesebb trackjei, bár nincs belőlük sok. Mivel a történetben a távol-keleti harcművészetek is komolyabb teret kapnak, így ezt a komponista a zene nyelvére is lefordította, főleg ritmusok terén jelenik meg mindez. Az aláfestés jó részét azonban a romantika és a horror zenei kliséi jellemzik. Az érzelmesség terén a Patrick Doyle által képviselt stílus követését érezhetjük, míg a horrorelemek a szokásos szimfonikus atmoszférateremtésben és hangi rémisztgetésben merülnek ki. A kevés egyedi pont közül a borongós, reménytelenséget kifejező szimfonikus kompozíciók emelhetők ki. Azonban a kreativitás teljesen hiányzik a score-ból, ami egy ilyen ötletes történet esetében elvárható lett volna. Érezhető, hogy Velázquez megpróbált eljátszani a klasszikus zene és a sztori bizarr vonulatával, de a kettő házasításából igazából csak a szándék érezhető. Némi pozitívum, hogy a zene az albumon sokkal jobban működik, mint a film alatt, bár így is a mozi egyik, ha nem a legértékesebb alkotóeleme.
Kiemelkedő trackek: An Illustrated History of England 1700-1800, The Man from Uribe, We Are Under Attack!!, The Letter / Siege of London, Back to St Lazarus, After the Explosion, Happy Ending?
Gergus Péter
2016.09.17.
Tracklista:
- Darcy (4:00)
- An Illustrated History of England 1700-1800 (2:00)
- Dressing for the Dance (0:36)
- The Man from Uribe (2:11)
- Dance of the Ponderous Distaff (1:29)
- We Are Under Attack!! (2:27)
- Carriage Ride (1:05)
- Orphans (1:47)
- The Soldiers of Meryton (1:10)
- Menuet Des Mortes Vivants (1:35)
- Orphan Attack (3:34)
- Don't Go Into the Woods Alone (1:29)
- St Lazarus (2:43)
- Rosings Park (1:15)
- Midnight Walk (1:08)
- Flirt Lovers Fight (2:45)
- The Letter / Siege of London (4:09)
- The In-Between (5:36)
- Darcy Is Saved (1:59)
- Back to St Lazarus (2:13)
- Zombies Are Fed / Attack / Showdown (5:13)
- After the Explosion (2:40)
- Happy Ending? (4:42)
Az album a Spotify-on: