Ha már vissza nem térők, a zeneszerzői poszton is változás történt, hiszen az első két mozi score-ját jegyző Brad Fiedelt is nélkülöznie kellett a produkciónak. A rendező más hangzást keresett, olyat, amelyet a mozinézők is jobban be tudnak fogadni. 2003-ban Marco Beltrami még jóindulattal sem tartozott az élvonalba, noha a
révén már megmutatta tehetségét. Jonathan Mostow úgy vélte, a szerző által képviselt egyedibb hangzás, a ritmusok terén bevetett szokatlan megoldások illeni fognak a terminátorok harcához és a pusztuló jövő víziójához. Sok rajongó fejezte ki nemtetszését Fiedel mellőzése miatt, akiknek a haragja csak nőtt, amikor kiderült, hogy a klasszikus motívumokból sem kér a direktor. Beltrami a fanfáros, szomorkás, de egyben hősies főtémát tehát nem vette át, így a kultikus, közkedvelt dallam nem csendül fel a filmben. Ugyanígy nem került átvételre a szintetizátoros hangzásvilág sem. Amit azonban Beltrami megtartott, azok a ritmusok voltak, az emberi szívverést imitáló terminátortéma, ha nem is teljes valójában, de a harmadik rész score-jának is gyakori, meghatározó eleme.
Beltrami és Fiedel munkája között tehát a legjelentősebb hasonlóságot az ütemek terén találjuk. A másik párhuzam a ridegség és az ehhez kapcsolódó csörgő-zörgő ütőhangszerek bevetése terén mutatkozik ("Hooked on Multiphonics", "Graveyard Shootout"), a "Blonde Behind the Wheel" pedig Fiedel improvizálós stílusát is megidézi, persze Beltrami, kollégájával szemben, tudatos komponálással tette mindezt. A "Dual Terminator"-ban az ütemek mellé az első két rész score-jának gépies, szintetizátoros atmoszférája is bekúszik, ami itt is kellően félelmetes hatással bír.
Akkoriban ez meglehetősen furcsa stílusú zene volt, elég rendesen eltért a megszokott irányzattól, maximum Elliot Goldenthal néhány művével lehetett rokonítani, s ezen alkotások sem tartoztak a közkedvelt score-ok körébe. Ebből kifolyólag megosztó lett Beltrami munkája, pláne mivel rendesen eltért Fiedel kompozícióitól is. Az azóta eltelt több mint egy évtized azonban bebizonyította, hogy Beltrami jó irányba indult el, hiszen progresszív megközelítése napjainkra már a mainstream irányzatot jelenti, s egy olyan aláfestés esetében, mint a
Terminátor 3. – A gépek lázadásáé, már nem az jut az ember eszébe, hogy ez valami teljesen új, szokatlan stílust képviselne. Beltrami brutális hangzás kialakítását célozta meg, amely ugyanakkor nem megy el a kakofónia sötét, barátságtalan világa felé. Így, bár döbbenetesen erőszakos és kemény a score, de mégis hallgatható, élvezetes és sokat adó. Ez leginkább az ütősöknek köszönhető, melyek bevetésével a szerző jól érzékelteti, hogy egy akciózene lehet nagyszerű és hatásos úgy is, ha elkerüli napjaink sablonos akcióscore-jainak ritmusvilágát és stílusát. Erre példákkal a "TX's Hot Tail", a "Kicked in the Can", a "Terminator Tangle" vagy az album egyik legjobb tétele, az egyszerre feszült és pörgős "Magnetic Personality" szolgál.
A témaorientált megközelítést és a karakterek zenei ábrázolását a rendező kérte Beltramitól, kifejezett kívánság volt, hogy ezen a téren is különbözzön a score az előzményektől. Ezen óhaj a legkifejezőbben John Connor témájában mutatkozik meg, mely fontos eleme a score-nak, és leginkább a drámai, illetve az érzelmes részekhez köthető. Először a "JC Theme" mutatja be, itt terjedelmes variációját hallhatjuk, ám Beltrami végig szépen fejleszti, így érdekes verzióival találkozhatunk, mint például a "More Deep Thoughts" vagy a "Flying Lessons". Azt gondolhatnánk, hogy az ennek folytatásaként érkező gyászzenés, kórusos kompozícióban, a "What Do You Want on Your Tombstone?"-ban ér el a csúcsra a téma, de a komponista a "Radio" című trackben rátesz egy lapáttal, és egy megható drámai muzsikává formálja Connor motívumát. És még itt sincs vége, hiszen a "T3"-ban a szívdobogásos, dübörgő terminátormotívummal egyesülve az album legjobb trackjét, egy valódi nagyszabású finálét rak elénk. A Connor-téma fülbemászó drámaiságával az egész franchise egyik legjobb dallama, méltó követője a klasszikus terminátor-főtémának. A motívum egyébként a sorozatrajongóknak ismerős lehet, hiszen nem nehéz párhuzamba állítani a
Lost egyik kultikus dallamával, és elég egyértelmű, hogy mi volt ezen a téren Michael Giacchino számára a temp muzsika.
Az album végére megkapjuk Fiedel eredeti témáinak szimfonikus verzióját, egy kétségtelenül hatásos tételben ("The Terminator"), ebből kiderül, talán érdemes lett volna olykor a nagyzenekari score-ba is beépíteni itt-ott. A harmadik részben a dalok már nem töltöttek be akkora szerepet, mint a korábbi két filmben, de két betétdala így is volt. Az egyik az "Open to Me", melyet Dillon Dixon előadásában hallhatunk. Ez egy lírai tónusú, balladaszerű nóta, amely inkább illene egy romantikus filmbe, mint terminátoros produkcióba, ám Mia Julia "I Told You" című, az albumot záró számához képest még ez is egy kemény rockos szerzeménynek tűnhet.
Beltrami belépője az A kategóriás filmek körébe, ahogy az az eltelt több mint egy évtized fényében kijelenthető, igencsak pozitívra sikerült. Saját, azóta is csiszolgatott stílusába egy tökéletes bepillantás volt eme muzsika, melyet életművében nem sokkal később olyanok követtek, mint a Hellboy – Pokolfajzat, vagy az Én, a robot aláfestése, melyekkel végleg megkapaszkodott Hollywood élvonalában.