Harvey és Bob Weinstein, Hollywood két fenegyerek producere új céget alapított, a nem túl kreatív The Weinstein Company néven. Első filmjük a James Siegel novellája alapján készült
Kisiklottak lett, melynek forgatókönyvét Stuart Beattie (
A Karib-tenger kalózai,
Collateral – A halál záloga) írta. Mikael Håfström svéd rendező eddig csak hazájában tevékenykedett, és sajnos amerikai bemutatkozása nem sikerült túl jól, de ez nem csak az ő hibája. A történet szerint a reklámügynökségen dolgozó Charles (Clive Owen) egyik nap munkába menet megismerkedik a vonaton a gyönyörű Lucindával (Jennifer Aniston). Mivel a férfi és felesége között kihűlt a kapcsolat – szinte csak beteg kislányuk tartja össze a családot –, Charles menekülne az új szerelembe. Azonban a hirtelen jött pásztorórát egy rabló szakítja meg, aki megzsarolja őket, és Charlesnak fogalma sincs, hogyan fog megszabadulni tőle.
Ilyen filmet láttunk már párszor: az ártatlan kisember, aki igazából annyira jelentéktelen, hogy a légynek sem tudna ártani, hirtelen olyan helyzetbe kerül, amikor fegyvert kell fognia, mert a családja és az ő élete lesz a tét. A forgatókönyv olyan, amilyet ma Amerikában el lehet adni: szimpatikus és ismert főszereplők, valamint a francia gonosz (Vincent Cassel). A történet egysíkú, halad előre szépen, a kicsit tapasztaltabb mozibajáró pedig meg sem lepődik a "kötelező" csavarokon és butaságokon. A reklámból ismert BMW-sofőrünk, Owen szokásosan bamba arcával vesz mindent tudomásul, halált és jó hírt egyaránt. Jennifer amilyen jól játszott például a
Jóravaló feleség című filmben, itt annyira nem tudja lehámozni magáról a
Jóbarátok-beli álcáját, mivel hiteltelen és gyenge színészi teljesítményt nyújt. Vincent a mai francia filmművészet egyik legismertebb és legtehetségesebb alakja, a gonosz LaRoche szerepében kiválóan mozog: párszor fejbe lőttem volna.
A film zenéje elég vegyes érzéseket kelt az emberben. Mivel a mellékszerepekben megtalálható RZA és Xzibit (a rap rajongóira is kell ugye gondolni), ezért szinte evidens, hogy műfajukból pár dal is hallható e thrillerben. A betétdalosok táborát színesíti még Maurice, Thea, Grayson Hill, valamint a Free Murder. Értékelésüket nem érzem feladatomnak, annyit azonban érdemes megjegyezni, hogy bár a film alatt dalaik megállták a helyüket, zavaróak nem voltak, talán kevesebb kellett volna belőlük.
A score Edward Shearmur munkája. Az angol származású zeneszerző 1991 óta tevékenykedik a filmvilágban, olyan munkák fűződnek a nevéhez, mint
A lény 2., a
Charlie angyalai, a kiváló
K-PAX – A belső bolygó, illetve a
Sky kapitány és a holnap világa aláfestése. Ed minden filmzenei stílusban tud maradandót alkotni, legyen az pár alaphang a szintetizátoron, vagy nyolcvanfős nagyzenekart igénylő szerzemény. A
Kisiklottak zenéje a kettő keveréke, de mivel thrillerről beszélünk, itt inkább a szintié, és annak is halk, ám játékos megoldásaié a főszerep. Az akciójelenetek alatt felcsendül a nagyzenekar, de bátortalannak és erőtlennek érzem a jelenlétüket. A mozi főtémája, mely a bevezető képsorok alatt is hallható, egy kiváló, talán kicsit a
K-PAX aláfestésének egyszerűségére emlékeztető, de annál összetettebb darab. Sajnos a betétdalok viszont elég gyakran megszakítják Ed zenéit, mielőtt azok kibontakozhatnának. A Wu Music által kiadott soundtracken csak két tétel található meg a filmzenéből, a többi a már fent említett előadók és társaik betétdalaiból áll össze. A fenti pontszám a score-ra vonatkozik.