Pihenő a pokolban (2006)

Rest Stop
violinkulcsviolinkulcsviolinkulcsviolinkulcsviolinkulcsviolinkulcsviolinkulcsviolinkulcsviolinkulcsviolinkulcs
  • zene: Bear McCreary
  • kiadás éve: 2006
  • kiadó: PlanR Soundtracks
  • játékidő: 54:07
Megosztás:
Valószínűleg az én hibám, hogy szinte vonzom magamhoz az ilyen horrorokat és thrillereket, de ha hallok valami új mészárlásos kalandról, azt muszáj minél előbb beszereznem. Pláne, ha valamilyen formában kötődik filmzenei érdeklődésemhez is, s jelen esetben a DVD-n már itthon is megjelent Pihenő a pokolban egy ilyen produkció. Két fiatal eltéved California erdejeiben, egy elhagyatott parkolóban pedig rájuk talál egy őrült terepjárós fickó, s elkezdődik a szokásosnak mondható macska-egér játék, rengeteg vérrel és halottal. Az efféle, máskülönben akár érdektelennek is tekinthető történetek mindig hordoznak magukban elég lehetőséget számos trükkfelvételhez, vagy a maszkmesterek remekléseihez, a kellő mennyiségű borzongásról nem is beszélve. Ráadásul ha a zenéjéért egy olyan feltörekvő tehetség felel, mint a sci-fi műfajában tett erős debütálásáról ismert Bear McCreary (Csillagközi romboló), akkor elvileg minden adott lehet egy kellemes másfél órácskához.
 
c mccreary rest stop 01
A mi kis pihenőnk pedig tényleg pokolbéli, de legfeljebb az unalom elűzhetetlensége miatt. Kezdve az idegesítő hangú, csinosnak semmiképp sem nevezhető főszereplőnővel, a feleslegesen belekevert misztikummal, nem is beszélve a hasonlóan értelmetlen elmebeteg családi szálról vagy a haldokló rendőr kínosan hosszú visszaemlékezéseinek végighallgatásáról. Rengeteg üresjárattal másfél órássá toldott film lett végül a Pihenő a pokolban, melyből egyébként egy remek Masters of Horror-epizódot lehetett volna forgatni, ha csak az akcióra szorítkoztak volna a készítők. Ez nem így történt, nekem pedig már fájt minden porcikám, mire eljött a stáblista.

Bear McCreary félretette a szimfonikus zenekart, s ehhez a feszültséggel és meneküléssel teli filmhez a megszokott hangzásnál jóval bensőségesebb megszólalású, modern felfogású westernmuzsikát komponált, akusztikus és elektromos gitárral, mély basszussal és érdes hangon megszólaló hegedűvel. Az egyébként több különböző témát tartalmazó zene döntő többségét a műfaji sajátosságoknak megfelelő elektronikus sustorgások és fémes csattanások egészítik ki, a képtelennek ható történet abnormalitását pedig az olykor felbúgó duduk hangja teszi sejtelmesebbé. Kár, hogy az általa kísért látvány egy idő után olyan idegesítővé válik, amin McCreary sem tud különösebben segíteni, pedig az átlagos horrorok aláfestéseinél jóval színesebb score-t komponált, melynek különálló hallgatása sem okozhat nagy csalódást. Erre lehetőségünk is nyílik, valami furcsa véletlen folytán ugyanis egy kis kiadó megjelentette az albumot, a hétköznapi ember számára simán elérhető áron. Noha nagy meglepetéseket nem tud okozni egy ilyen középszerű thrillermuzsika, az ilyen filmzenék szerelmesei azonban hamar találhatnak benne érdekes pillanatokat és hangulatos megoldásokat. Egyértelműen érződik, hogy McCreary karrierje számára egy ilyen kevésbé jelentős állomás is ér annyit, hogy ne laza csuklómozdulattal kezelje azt, s lehetőségéhez mérten annyi apró elképzelést valósítson meg benne, amitől önmagában is barátságos hallgatnivalóvá válik az anyag.

 
Tihanyi Attila
2007. 05. 28.



 

Tracklista:
  1. All That Remains (4:19)
  2. Lonely Woman (3:49)
  3. Stranded (3:47)
  4. Nicole's Private Demon (1:24)
  5. Road Rage (3:03)
  6. Tracy Kress (4:42)
  7. Driver Closes In (3:07)
  8. Officer's Story (3:27)
  9. Trapped (3:15)
  10. Gasoline (3:46)
  11. Plea for Death (1:32)
  12. Searing Heat (2:00)
  13. Memories of Jesse (1:38)
  14. Gravely Mistaken Identity (3:08)
  15. Nicole Fights Back (2:21)
  16. Vicious Cycle (3:07)
  17. Down Home Salvation (5:42)
Megosztás:
A Filmzene.neten szereplő anyagok idézése a forrás feltüntetésével lehetséges.

Süti tájékoztató