Mark Steven Johnson akcióthrillere, a
Gyilkos szezon elsősorban a szereplőgárda révén volt igen csalogató számomra: Robert De Nirót (aki a veterán Benjamin Fordot alakítja, mely szerepre első körben Nicolas Cage-et szemelték ki az alkotók) alapból kedvelem, s hasonlóan vagyok John Travoltával (Emil Kovac) is, igaz, utóbbi esetében
A tűzből nincs kiút óta várok valami igazán jó alakítást, amit sajnos ezúttal sem kaptam meg. A remek helyszíneken játszódó, életről-halálról szóló, régi háborús sérelmen alapuló macska-egér játék azonban – annak ellenére, hogy tévéfilmként lett aposztrofálva, s én úgy is álltam hozzá – nem váltotta be maradéktalanul a hozzá fűzött reményeimet: bár az üldözés, a küzdelmük és az alapötlet jó, Emil hittel, valamint megbánással kapcsolatos, szűnni nem akaró monológhalmazaival éppúgy túllőtt a célon Evan Daugherty forgatókönyvíró, ahogyan a sminkesek Travolta festett hajával és körszakállával, s minthogy döntően kétszereplős produkcióról van szó, ezek igencsak túlsúlyba kerültek.
A film hangulatához nemcsak az Appalache-hegységben található mesés, ugyanakkor kellő ridegséget sugárzó erdő, és a benne lévő romok járultak hozzá, hanem Christopher Young aláfestése is. A direktor és a komponista a 2007-ben bemutatott
A szellemlovas kapcsán találkoztak először, s azóta már dolgoztak együtt a
Minden kút Rómába vezet című romantikus szálakkal tűzdelt vígjátékon is, így mikor Johnson újabb filmtervbe vágta fejszéjét, kézenfekvő volt számára, hogy újfent Younghoz forduljon segítségért, aki 2012 októberében így nyilatkozott szűkszavúan e projektről:
"Egy thrillernek kezdek neki hamarosan egy olyan rendezővel, akivel ugyan már dolgoztunk együtt, ám ilyen stílusú mozit még sosem csináltunk".
A vadregényes táj és a két magányos veterán érzékeltetésére a szerző egy olyan főtémát készített, melyben az enyhén countrys hangzású hegedűszóló kapta a főszerepet az akusztikus gitár és a nagyzenekar mellett. Miközben a kamera úszik a folyók, fák és tisztások fölött, Young elképesztően gyönyörű vezérmotívuma olyannyira élvezetessé teszi a látottakat, hogy az így kapott összkép akár egy természetfilm felvezetőjének is beillene. A szimfonikus atmoszféra egzotikus hangú fafúvósokkal, csörgőkkel, zongorával, illetve néhány esetben elektronikus elemekkel színesedik, utóbbiak azonban csupán az akciók, illetve a feszültség érzékeltetésekor kapnak nagyobb teret. A nyitány zseniálisra sikerült, a többi muzsika azonban már nem annyira kimagasló, igaz, a dinamikusabb megoldások még mindig egyedinek mondhatók, hiszen Young ezen vonalánál mai napig megfigyelhető, hogy kiindulópontként a horrorok mozgalmasabb jeleneteinek aláfestéseinél szerzett tapasztalataira hagyatkozik.
Az aláfestő muzsikáról önálló formában nem kaphatunk képet, ugyanis nem volt olyan kiadó, amely bármilyen formában magára vállalta volna a score kiadását – s valamilyen okból kifolyólag ez a többi 2013-as Christopher Young-muzsikára is érvényes. Videómegosztó portálokon azonban fellelhető a nyitány, valamint egy hangsávval tarkított tizenkét perces egyveleg, melyek kellő mértékben engednek betekintést a komponista művébe, amely idővel talán megér majd egy kiadást, igaz, diszkográfiájának vannak ennél sokkalta jobban várt darabjai – elég csak példaként említeni a
Rémségek könyve vagy a
Pókember 3. zenéjét –, melyek remélhetőleg hamarabb előtérbe kerülnek majd, mint a
Gyilkos szezon kísérete.
Az Intrada Records végül 2015 májusában megjelentette a filmzenealbumot.