„Remélem, hogy tudjuk folytatni a szakmában kitűzött céljainkat, vagyis mindig a lehető legegyénibb score megkomponálására törekedni. Különleges zene egy különleges jelenethez – ez az igazi varázslat.”
Az Oklahomában nevelkedett Dan Foliart első körben az Amherst College-be felvételizett, hogy apja nyomdokaiba lépve maga is ügyvéddé váljon, végül azonban a zene iránti szeretete kerekedett felül rajta, melynek következtében felfüggesztette jogi tanulmányait, és átjelentkezett a University of Southern Californiára, hogy zeneszerzést tanuljon. Nem sokkal később megkapta első filmes megbízatását, amely az 1972-es The Only Way Home című dráma volt. A kezdeti lendületet követően azonban visszaült az Amherst padjaiba, s megszerezte jogi diplomáját.
1979-től kezdve Foliart egyetlen évig sem pihent mint komponista: az Angie című tévésorozat óta több tucat különböző élőszereplős és rajzfilmszériához szerződtették, melyek között olyanok találhatók, mint a Hetedik mennyország, A kis hableány, a Beverly Hills 90210 vagy a Pimaszok. Ugyan eddigi munkássága során szinte kizárólag tévéfilmekhez és -sorozatokhoz szerződött, számos ASCAP-díjjal és Emmy-jelöléssel ismerték el tevékenységét, melyek legtöbbjét a Tim Allen főszereplésével készült Házi barkácsért, a Roseanne-ért, valamint a hazánkban is sikert aratott Hetedik mennyországért kapta, amihez tizenegy évadon keresztül szolgáltatott aláfestést. A score-ok mellett nemegyszer dalokat is készített e szériák alá, továbbá nevéhez fűződik még az „Oklahoma Trilogy”, melynek elkészítésére Oklahoma állam telepesek előtt történő megnyitásának századik évfordulója alkalmából kérték fel.
Az elmúlt évek során Foliart nemcsak filmzeneszerzőként vált ismertté, hanem mint a The American Society of Composers, Authors and Publishers (röviden: ASCAP) igazgatótanácsának tagja, valamint a The Society of Composers & Lyricists (SCL) elnöke. E posztok betöltésével nemcsak szakmai tudását és tapasztalatát, hanem jogi tanulmányai során szerzett ismereteit is kamatoztathatja.
Kulics László
2011.07.23.