Az
Ideglelés indította el a "talált felvételes" filmek sorát, és ugyan hosszú idő telt el a bemutatásának éve, azaz 1999 óta, a jellemzően alacsony költségvetésnek köszönhetően a zsáner azóta is él – még ha virulásáról már rég nem beszélhetünk. A
Keresés, valamint hasonló, rövidesen valószínűleg már ömlesztve érkező társai némileg ezt az ötletet modernizálták azzal, hogy a cselekményt kizárólag laptop kijelzője, monitor, tévéképernyő és hasonló eszközök képének közvetítésével látja a néző. A korábban csak rövidfilmekben utazó Aneesh Chaganty alkotása képes másfél órán át élettel, sőt izgalmakkal megtölteni a böngészők keresőmezői, a különféle weboldalak és alkalmazások világát. Sőt, miközben egy feldúlt apa (a meglepően jól helytálló John Cho) virtuális térben folyó nyomozását figyelhetjük eltűnt lánya után, a
Keresés futólag érinti még a valódiaktól messze álló Facebook-barátságokat, a felnőtt fél részéről tévesen a lehető legtökéletesebbnek látott szülő-gyermek kapcsolat törékenységét, illetve a 15 századmásodpercnyi hírnévért zajló visszataszító lájkvadászat jelenségét is.
A direktor és a komponista, Torin Borrowdale ismeretsége 2012-ig, Chaganty egyik rövidfilmjéig nyúlik vissza, s eddigi négy együttműködésük alapján egy stabil rendező-zeneszerző páros van kialakulóban. Borrowdale-hez az az érdekesség köthető, hogy bár egy filmzeneszerzőről van szó, ráadásul pályája elején járóról, mégis az első, még a Keresés soundtrackje előtt megjelent albuma a szólólemeze lett: a "Blue Mountain" a nem szimfonikus, de ahhoz hasonló hatást keltő szoftverhangszeres muzsikák egyik jól sikerült darabja. Mivel a
Keresés költségvetése mindössze egymillió dollár volt, nagyzenekar szóba sem jöhetett, de a téma is szinte megkövetelte a digitális hangzást, melynek némileg illeszkednie kellett a filmben felbukkanó, a számítógépes korszak jellegzetességeinek számító hangokhoz is.
A művész meghálálta a lehetőséget, hogy életében először egy mozifilm aláfestését jegyezheti, és egy bravúros nyitányt hozott össze, melyre 2018 egyik legemlékezetesebb darabjaként gondolhatunk; gyaníthatóan sok nézőt megfogott vele. A zongorára és digitális vonósokra épülő "New User" egy igazi érzelmi hullámvasút, egy vérbeli filmzenei sláger: kedvesség, vidámság, felszabadultság, játékosság és könnyfakasztó dráma követik benne egymást, annak megfelelően, ahogy a kezdő jelenetsorban, mintegy a
Fel! emlékezetes bevezetőjének élő szereplős verziójaként, egy háromtagú család tragédiába futó életének szemelvényeit látjuk. Mivel a történet mozgatórugója az apa lánya iránti szeretete, így nem meglepő, hogy a kiadvány legerősebb pillanatai az érzelmesebb trackek közül kerülnek ki, ugyanakkor ez nem jelenti azt, hogy a thrilleres mozzanatok kifogtak volna Borrowdale-en. A nyomozást sokszor sejtelmes, néhol pulzáló elektronikus hangulatképek kísérik, melyek összességében nem annyira jellegzetesek, könnyen visszaidézhetőek vagy egyéniek, hogy a score-t külön hallgatva beugorna róluk valamelyik jelenet, ám atmoszférájukkal nemcsak jól illeszkednek a képsorokhoz, de nemegyszer képesek a feszültségre is ráerősíteni. Mindezek fényében kijelenthető, hogy a szerző egy olyan művet komponált, mely akár belépőként is szolgálhat az igényesebb tévésorozatok vagy épp a
Keresésénél valamivel nagyobb költségvetésű, modern hangvételű score-t igénylő filmek világába.
Kiemelkedő trackek: New User, 4 Hours of Peaceful and Relaxing Instrumental Music, #FindMargot, Kim_Home_Videos, Breaking News, Epilogue, Searching End Titles