A tételek nem követik a cselekmény kronológiáját, ami a folytatás ténye miatt nem nagy gond, plusz szerencsére a trackek hangulat szempontjából is megfelelően követik egymást, nincsenek nagy leülések, unalomba fulladó percek. Hiba mindössze a hallgatnivalót felvezető "Now You See Me 2 Fanfare" és az elnevezésével ellentétben a stáblista zenéjeként szolgáló "Now You See Me 2 Main Titles" kapcsán található, mivel ezek a főtéma különböző variációinak megfelelő darabok eléggé egysíkú indítást biztosítanak az albumnak. A nyitány szerepét betöltő "300 Seconds"-től kezdve azonban egy remek, stíluskavalkádtól finoman szólva sem mentes utazásra invitál bennünket a szerző.
Szemfényvesztők 2.
– nyilatkozta Tyler, aki számára továbbra is az volt a koncepció, hogy a hetvenes évek rabló-pandúros filmzenei világát (melynek élenjárói Lalo Schifrin és Henry Mancini voltak) ötvözze a modern stílusokkal, ugyanakkor az is elmondható, hogy a szerző nem aknázott ki minden lehetőséget: a helyszínek között szereplő Makaó a tájegységre jellemző instrumentumokkal csupán szőrmentén lett érintve. A makaói pezsgést bemutató vágóképeket, illetve lazább jeleneteket a score helyett inkább olyan darabok támasztották alá, amilyen például az MJ116 és MC Hot Dog együttműködésével életre keltett "MJ Fresh Gang" címet viselő rapszám.
A Dylan (Ruffalo) és Thadeus (Freeman) múltbéli találkozásukat kísérő "300 Seconds"-ban a komponista a régi, elsősorban szimfonikus jelenlétre szorítkozó iskola elveit követi, a "The Setup"-tól kezdve azonban előkerülnek a könnyed, olykor szaxofonnal és csettintésekkel színezett, jazzbe illő elemek, amelyek aztán olyan tételekben köszönnek vissza, mint a "Sleight of Hand", a "Sibling Rivalry" vagy a "The New Horseman". A big bandes hangzásvilágú megközelítések a kíséret többi részét is átjárják, s ez a fajta múltidézés ahhoz áll leginkább közel, amit David Arnold csinált a James Bond-moziknál vagy a 2000-es
Shaft-adaptációnál. A jelent Tyler nemcsak a már jól ismert, sajátos zenei világának felhasználásával igyekezett tükrözni, hanem olyan elemek, illetve dallamok bevonásával is, amilyeneket az elmúlt két évben kezdett el felépíteni az elektronikus zenei világban Madsonikként - ez figyelhető meg az "Octa", a "Diversion Tactics", illetve a "Trifecta" trackekben.
Akárhogyan is szorul a hurok a Lovasok nyaka körül, mindig van ötletük, és igyekeznek lazának mutatkozni, ami Tyler aláfestéséből is remekül lejön, munkája nagyszerűen működik együtt a cselekménnyel. Az eddig említettek mellett kedvenceim közé tartozik az "Equivoque", a "Trifecta", a "The Fool" (amely a tarot Bolond lapja ihlette téma), a kellően játékos "Buffy the Chippie", a "See You in 3 to 5", valamint a bazársori kergetőzést kísérő "Bazaar Getaway", egy vérbeli buliszám. A dallamok életre keltésének nagyobbik hányadát a The Philharmonia Orchestra of Londonnak köszönhetjük, akik az Abbey Road Studios falai között adták elő a muzsikát, de – tőle megszokott módon – Tyler ezúttal sem érte be a szerzői, illetve karmesteri szereppel: a gitárt éppúgy nyakába akasztotta, ahogyan a dobok vagy a zongora mögé ült, igaz, utóbbi hangszert néha Evan Duffynak is átengedte, aki a
Tini Nindzsa Teknőcök óta állandó kollaborátora.
Tény, hogy az előző rész motívumai sokszor elő vannak citálva, de a Varése albumával pont úgy vagyok, mint a filmmel: minden visszanyúlás ügyesen lett megoldva, ráadásul a játékidő is hamar elrepül (mindezt igaznak tartom a szintén Tyler közreműködésével készült
A feláldozhatók 2.-re is). Ugyan vannak a score-ban lassabb folyású tételek (ide sorolnám például a "Behind the Curtain"-t, a "Thaddeus' Game"-et, illetve a "Revelatory"-t), ahol némileg leül a hangulat, de a lemez összhatásán ez nem csorbít jelentős mértékben. Ha rövidebb lenne az anyag, akkor is a fenti értékelés mellett döntenék, és nagyon remélem, hogy ilyen színvonalú muzsikák érkeznek a jövőben is Brian Tylertől – és nem, ezzel nem csak a máris bejelentett harmadik
Szemfényvesztők-felvonásra gondolok...