Timothy Williams

  • születési név: Timothy Williams
  • feltűnik még: Tim Williams
  • született: 1966. február 14. Surrey, Anglia
  • iskola: National Film and Television School
Megosztás:

Timothy Williams

„Úgy vélem, a legnehezebb dolog számomra mindig az első jelenet zenéjének elkészítése. A megfelelő érzelmek és tónusok megtalálása nagy kihívás, de ha az megvan, akkor a többi rész már könnyebben megy.”


Timothy Williams 2005 óta van jelen komponistaként Hollywood palettáján, pályafutásának kezdete azonban ennél messzebbre nyúlik vissza, azelőtt ugyanis a BBC világába éppúgy lehetősége volt belekóstolni, mint a színházi életbe. Míg filmzeneszerzői karrierjét tekintve az mondható el róla, hogy számtalan másodvonalbeli alkotás (melyek score-jai ettől függetlenül igényesek) köthető hozzá, addig hangszerelőként, karmesterként, valamint zenei szerkesztőként számtalan blockbuster és nagy költségvetésű produkció fűződik nevéhez.

A brit származású komponista Kanadában nőtt fel, ahol amellett, hogy zongoraleckéket vett, a hangszerelés rejtelmeit is elsajátította. A Toronto Conservatory of Music és a Victoria Conservatory of Musicban folytatott tanulmányai során még úgy vélte, később zongoraművész válik belőle, végül azonban győzött a filmek, illetve azok aláfestései iránti rajongása, aminek hatására a filmzeneszerzői pálya felé kezdett orientálódni. Az ehhez szükséges ismeretek megszerzése érdekében Londonban folytatta tovább diákéveit a National Film and Television School padjaiban, később pedig a UCLA és az ASCAP ilyen vonatkozású képzéseire is beiratkozott. Egyesült államokbeli tanulmányait követően Nagy-Britanniába ment, ahol a BBC-nél helyezkedett el zenei másolóként, illetve hangszerelőként, ám folyamatosan új kihívások után nézett, amire végül Kanadában talált rá, azon belül pedig a színházi életben. A Scoring Hit! című darab mellett a Napoleon musicalhez is ő készített zenei kíséretet, s ez utóbbival (melyen öt évig dolgozott), néhány évvel később, 2000-ben, egy feldolgozást követően a londoni színháznegyed, a West End Shaftesbury színházának pódiumáig is eljutott, amit így kommentált: „Hihetetlen élmény volt számomra, hogy a West Endbe került, egy álom vált valóra ezzel”.

A filmzenék iránti érdeklődése és rajongása azonban ez idő alatt mindvégig jelen volt, 2001-ben pedig elhatározta, hogy Los Angelesben építi tovább karrierjét. Amellett, hogy önálló komponistaként kezdett tevékenykedni, hangszerelőként, karmesterként, valamint kiegészítő komponistaként olyan pályatársaival nyílt lehetősége az együttműködésre, mint például Alan Menken (a Disney Aladdin-élményparkjának zenéje kapcsán), Bruce Broughton (a veterán szerző készített főtémát a Beyond All Boundaries című háborús dokumentumfilmhez), Trent Reznor (Call of Duty: Black Ops II) vagy Tyler Bates. Utóbbihoz a kollaboráció mellett barátság is fűzi első közös munkájuk, a 2006-os Slither: Féltél már nevetve? óta, aminek eredményeként Williams olyan blockbusterekből vehette ki részét, mint az Álomháború, a 300, az Amikor megállt a Föld, vagy a Marvel-adaptációk sorát gyarapító A galaxis őrzői, illetve a DC Comicsos Watchmen: Az őrzők.

„Általában négy-öt elképzelésemet is ki szoktam próbálni egy adott munka során, s mindig azt a témát igyekszem megtalálni, ami a leginkább színesíti a filmet” – mesélte Timothy Williams, aki bár önállóan eddig jobbára alacsony költségvetésű projektekhez tudott szerződni, munkái révén nívósabb alkotások esetében is helyt tudna állni. „Kedvelem a nagy, epikus műveket és az akciójeleneteket, de ugyanúgy élvezem a drámákat, a thrillereket és az ambientszerű megközelítést igénylő filmeket. Ha azonban azt nézzük, hogy hangszerelőként és szerzőként milyen stílusúakon dolgoztam eddig a legtöbbet, akkor a horrorok nyernek” – foglalta össze munkásságának műfaji színességét. 
 

Kulics László
2014.08.12.

 

 

Teljes filmográfia: 
 





  Kapcsolódó anyagok


Felkészültnek lenni - Interjú Timothy Williamsszel
Interjú
 
A Filmzene.neten szereplő anyagok idézése a forrás feltüntetésével lehetséges.

Süti tájékoztató