„A filmzeneszerzés legszórakoztatóbb része számomra az, amikor megpróbálok valami olyat tenni, amilyet azelőtt még soha, s amikor új ötletem születik, büszke leszek magamra. Igyekszem új dolgokat felfedezni, és remélem, mindig kapok majd erre ösztönző megbízásokat.”
A kanadai származású komponista a kilencvenes évek vége óta készít aláfestéseket, ám rivaldafénybe csupán a Walden Media és a New Line Cinema által 2008-ban tető alá hozott Utazás a Föld középpontja felé révén került. Nevének említésekor pedig azóta is ez, illetve az ehhez hasonló családi kalandfilmek (mint például a Szikraváros vagy az Utazás a rejtélyes szigetre) jutnak először a filmzenebarátok eszébe.
Andrew Lockington gyermekkora óta a zene rabja: fiatalon kezdett el zongoraleckéket venni, és a kötelező próbákon kívül mindig önálló darabokat igyekezett előadni. Tanulmányait befejezvén a Danna testvérek stúdiójában kötött ki, ahol legtöbbször Mychael asszisztenseként tevékenykedett többek között a Szívörvény, a Zöld sárkány, valamint a 8 milliméter című alkotások készítésekor. Az itt eltöltött időszak alatt sok mindent sikerült elsajátítania a szakmával kapcsolatban: eleinte csak segédként dolgozott, különféle ügyeket intézett, idővel azonban már egy-két alkalommal a komponálásból is kivette a részét.
A rövidfilmek, illetve amatőr alkotások aláfestéseinek világát kinővén a kétezres évek elejétől kezdte el önálló karrierjét komolyabban építeni. Olyan alkotásokhoz írt score-t, mint például a Stephen Baldwin főszereplésével készült Testcsere, a Habostorta című vígjáték vagy az Egy csipetnyi pink, melyeken kívül a televíziózásba is belekóstolhatott többek között a Cosmopolitan, a Stranger Inside filmek, valamint az Eltűntnek nyilvánítva című sorozat kapcsán. Lockington pályafutásának komolyabb fordulópontját egy, a kritikusok által nem túlzottan kedvelt fantasy-horror, a Vérfarkasok hozta meg, ide készült muzsikájával ugyanis sikeresen felkeltette az Álomgyár producerei és direktorai figyelmét – nem utolsósorban pedig ez volt az első olyan kompozíciója, amely megjelent CD-n. Az első nagyobb volumenű megbízatására az Utazás a Föld középpontja felé révén került sor, s az ehhez készült aláfestő muzsikát hallva keresték fel őt a Szikraváros alkotói is, így egy éven belül két igényes akció-kalandmuzsikát tudott letenni az asztalra. A következő évek során azonban az ilyen jellegű megbízatások elkerülték őt, s főként olyan tévésorozatok révén hallhattunk felőle, mint a Génrejtek vagy az Őslények kalandorai: Új világ. 2012-ben aztán újból magára vonta a figyelmet az Utazás a rejtélyes szigetre révén, egy évvel később pedig a hasonló jellegű Percy Jackson: Szörnyek tengere zeneszerzői posztját tölthette be.
Andrew Lockington leginkább a kalandfilmek révén ismert, illetőleg azért, mert az ilyen jellegű alkotások esetében az olyan, nagyobb ívű szimfonikus muzsikák világát idézte vissza, amilyenekhez hasonlót egyre ritkábban hallani manapság. Emellett azonban a kisebb volumenű produkciók révén egyéb műfajokban is kipróbálhatta már magát, s ezen mozgástér jövőbeli megtartását rendkívül fontosnak tartja: „Kedvelem a sokszínűséget és a különböző stílusokat. Nem szeretném, ha úgy könyvelnének el, mint egy horror- vagy egy kalandfilm-zeneszerzőt” – nyilatkozta.
Kulics László
2008.10.04.