FŐOLDAL  |   ZENESZERZŐK  |   FILMZENEALBUMOK  |   FILMZENÉKRŐL RÖVIDEN  |   FILMEK ALATT HALLOTT ZENÉK  |   INTERJÚK    
  |   HÍREK

    Rogue One: A Star Wars Story  Justice League  Murder on the Orient Express  Moon  Wonder Woman  The Ghost and the Darkness  It  Rebel in the Rye  The Mummy  Catch Me If You Can
EGYÉB ÍRÁSOK  |   MOZISZÉRIÁK ÉS TÉVÉSOROZATOK  |   ÉVES ÖSSZESÍTÉSEINK  |   DÍJAK  |   FÓRUM  |   JÓ TUDNI  |   RÓLUNK  |   KAPCSOLAT



Keresés a Filmzene.neten

  







Beszámolók
  • Hollywood Magyarországon - Hans Zimmer-est Lisa Gerrarddal
  • Brian Tyler londoni koncertje
  • Hans Zimmer Magyarországon
  • Az Antonio Sanchez & Migration magyarországi koncertje

  • Zenék egy témára
  • Conan
  • Robin Hood
  • A három testőr
  • Sherlock Holmes
  • Cápás filmek

  • DVD kiadványok
  • Jerry Goldsmith 80th Birthday Tribute Concert - Fimucité 3
  • A Tribute to Basil Poledouris
  • Fimucité 2: Closing Night Gala 2008
  • "War" - A filmzene készítése
  • Creating the Lord of the Rings Symphony




  • Filmzene.net - Ma Ma (Alberto Iglesias)

    Filmzenékről röviden



       MA MA (2015)
       Mama


      

       zene: Alberto Iglesias
       kiadás éve: 2015
       kiadó: Quartet Records
       játékidő: 42:52





         Noha Pedro Almodóvar házi zeneszerzője, a spanyol Alberto Iglesias eddig mintegy hatvan mozgóképhez írt score-t, ez idáig mindössze a biográfiája, illetve két film, Az elszánt diplomata és a Papírsárkányok kapcsán írtunk művészetéről - itt az ideje hát szépíteni a statisztikát. A Mama aláfestésével az Exodus: Istenek és királyoké után jelentkezett, mely utóbbinál egy kisebb meglepetést okozott számomra, hiszen korábban ugyan meglehetősen egyhangúnak, sőt kifejezetten szürkének tartottam munkáit, egy számára szokatlan közegben mégis egészen jól helytállt. A Mama esetében visszatért hazai pályára, ahol még biztosabb kézzel alkotta meg az aláfestést. A direktor, Julio Medem (A szex és Lucia) pályájával legalább annyira összeforrt az övé, mint Almodóvaréval, hiszen vele is tucatnyi kooperálást tudhat maga mögött.
         A 2015-ös, nálunk 2016-ban bemutatott Mama főhőse egy állását vesztő tanárnő, Magda, aki megtudja, hogy mellrákja van, a mozi pedig harcának állomásait követi végig. Mivel a címszereplő Penélope Cruzhoz eddig elsősorban vehemens karaktereket kötöttem, váratlanul ért, hogy ezúttal mennyire kedvelhető és dicséretesen visszafogott lett a játéka. Neki köszönhető, hogy a más esetben (lásd: Precious - A boldogság ára) visszatetsző, leginkább Oscar-díjra aspirálást sejtető tragédiahalmozás ellenére e filmre nem hatásvadász műként, hanem egy intim, felemelően záruló drámaként gondolhatunk. Az ezúttal a billentyűk mögé is beülő Iglesias egy vonósnégyesre épülő kamarazenekarral dolgozott együtt. Olyan elégikus, dallamos zongoraszóban dúskáló, néhol a nagybőgő révén leheletnyi jazzes irányba kanyarodó, pár perces etűdöket hallhatunk, melyek kétségkívül szomorúak, néhol egyenesen ridegek, ugyanakkor mégis kellemes élményt adnak. A helyes szó a muzsikára az, hogy tapintatos, mert nem a gátlástalan könnyfacsarásra törekszik nagyszabású dallamokkal, hanem diszkréten festi alá a történéseket. A több spanyol díjra is jelölt score jól elképzelhető koncertdarabként, mert teljes mértékben megáll a lábán a képek nélkül is, esetemben viszont eleve vitathatatlan értékességének igazi felismerését a film jelenetei segítették elő.


         Kiemelkedő tételek: Que vaya todo bien, Siberia, El balón, Si te llevo yo, Tú de qué jugabas, Por la puerta grande, Magda, Ma Ma


    Bíró Zsolt
    2016.12.08.




    Tracklista:

      1. Que vaya todo bien (2:22)
      2. Siberia (2:20)
      3. El balón (3:02)
      4. No duerme (2:30)
      5. Si te llevo yo (2:20)
      6. Se parece al mío (3:42)
      7. Tú de qué jugabas (2:14)
      8. Por la puerta grande (2:41)
      9. 6 meses (3:56)
    10. El 70% (2:46)
    11. Es una nina (1:10)
    12. Natasha en la orilla (2:23)
    13. Magda (2:22)
    14. Ma ma (4:02)





    További kritikáink
  • Dunkirk
  • Blade Runner
  • Kingsman: The Golden Circle
  • War for the Planet of the Apes
  • Spider-Man Homecoming
  • The Autopsy of Jane Doe
  • Pirates of the Caribbean: Dead Men Tell No Tales
  • Close Encounters of the Third Kind
  • Alien: Covenant
  • King Arthur: The Legend of the Sword
  • Atlantis: The Lost Empire
  • Life
  • Colossal
  • Great Expectations
  • Jesse Stone - The Ultimate Collection
  • The Boss Baby

  • Filmzenékről röviden
  • Jigsaw
  • Hail, Caesar!
  • The Lego Ninjago Movie
  • The Dark Tower
  • Remember
  • Split
  • The Hollywood Shorties
  • Eddie the Eagle
  • Spotlight
  • Green Room

  • Filmek alatt hallott zenék
  • Jean-Claude Van Johnson
  • 47 Meters Down (In to Deep)
  • The Shallows
  • Solace
  • Into the Grizzly Maze
  • Enemies Closer
  • D-Tox
  • Rambo III
  • Transformers: Rescue Bots
  • Sex Tape

  • Interjúk
  • Jeff Beal: Apró kincsek
  • Lisa Gerrard: A szív hangja
  • Mark Hinton Stewart: A zene a párbeszédek mögött
  • Wolf Péter: A szerencse kapuja

  • Kollaborációk
  • Oliver Stone filmjeinek zenéi
  • Elmer Bernstein életútja I.
  • Jerry Goldsmith életútja III.
  • Jerry Goldsmith életútja II.
  • Jerry Goldsmith életútja I.

  • A filmzene legendái
  • Angelo Badalamenti
  • Philip Glass
  • Basil Poledouris
  • Lalo Schifrin
  • Dave Grusin

  • Moziszériák,tévésorozatok
  • A hobbit-trilógia zenéi
  • A Rémálom az Elm utcában széria zenéi
  • A Robert Langdon-filmek zenéi
  • A Hellraiser-filmek zenéi
  • A Válaszcsapás zenéje

  • További írásaink
  • Ez volt 2016
  • Oscar előtt és Oscar után 2016
  • 10 éves a Filmzene.net
  • Filmzeneszerzők különböző albumai
  • Filmzenékhez köthető kiadványok
  • Stúdiók
  • Lemezkiadók
  • In Memoriam