FŐOLDAL  |   ZENESZERZŐK  |   FILMZENEALBUMOK  |   FILMZENÉKRŐL RÖVIDEN  |   FILMEK ALATT HALLOTT ZENÉK  |   INTERJÚK    
  |   HÍREK

    Oscar  Captain Power and the Soldiers of the Future  Mary Shelley  Battlefield Earth  Krypton  Captain Marvel  Bless the Child  Cold Pursuit  Joe Versus the VolcanoSix Days Seven Nights  
EGYÉB ÍRÁSOK  |   MOZISZÉRIÁK ÉS TÉVÉSOROZATOK  |   ÉVES ÖSSZESÍTÉSEINK  |   DÍJAK  |   FÓRUM  |   JÓ TUDNI  |   RÓLUNK  |   KAPCSOLAT



Keresés a Filmzene.neten

  







Beszámolók
  • Ólafur Arnalds a Müpában
  • Hollywood Magyarországon - Hans Zimmer-est Lisa Gerrarddal
  • Brian Tyler londoni koncertje
  • Hans Zimmer Magyarországon

  • Zenék egy témára
  • Conan
  • Robin Hood
  • A három testőr
  • Sherlock Holmes
  • Cápás filmek

  • DVD kiadványok
  • Jerry Goldsmith 80th Birthday Tribute Concert - Fimucité 3
  • A Tribute to Basil Poledouris
  • Fimucité 2: Closing Night Gala 2008
  • "War" - A filmzene készítése
  • Creating the Lord of the Rings Symphony




  • Filmzene.net - Isle of Dogs (Alexandre Desplat)

    Filmzenékről röviden



      ISLE OF DOGS (2018)
      Kutyák szigete


      

       zene: Alexandre Desplat
       vezényel: Alexandre Desplat
       kiadás éve: 2018
       kiadó: ABKO Music & Records
       játékidő: 43:30




        Valószínűleg minden Wes Anderson-filmről szóló kritikában szó esik arról, hogy a direktor stílusáért vagy maximálisan rajongani szokás, vagy kisebb-nagyobb mértékben irtózni tőle, középút nem nagyon van. Én az első halmazba még véletlenül sem tartozom, inkább a másodikat érzem közelebb magamhoz. Azonban óriási ellentmondás az, hogy noha a neurotikus antihősökkel teli Anderson-univerzum összességében taszít, nem bírok szó nélkül elmenni amellett, hogy vizualitás terén micsoda zseniről van szó, hiszen kevés kollégája rendelkezik ennyire jellegzetes, könnyen beazonosítható képi világgal. Anderson valószínűleg a hozzám hasonló, az élő szereplős produkcióit nem éppen tűkön ülve váró renitensek megtörésére készítette el A fantasztikus Róka úr utáni újabb, szintén stop motion jellegű és szintén remek animációs filmjét, a Kutyák szigetét, melyből kiderül az, hogy mi történik akkor, amikor az ember a legjobb barátját a legnagyobb ellenségének kiáltja ki. Ez a helyzet áll elő ugyanis Megaszakiban, amelynek polgármestere a város összes kutyáját egy szemétlerakóként funkcionáló szigetre száműzi. Ám fia nem hagyja annyiban a dolgot, és a szintén elzavart családi kedvencük nyomába ered...

        Amióta Anderson és korábbi állandó komponistája, a Thor: Ragnarökkel 2017-ben szintet lépő Mark Mothersbaugh munkakapcsolata megszakadt, a filmzenei világ egy újabb működőképes rendező-zeneszerző párossal gazdagodott. Alexandre Desplat A fantasztikus Róka úr, a Holdfény királyság és a számára Oscar-díjat hozó A Grand Hotel Budapest után negyedik alkalommal dolgozott együtt Andersonnal, és az említett három állomást a zeneszerző egyaránt emlékezetes aláfestéssel látta el. A Kutyák szigetéhez is emlékezetes mű született, csak épp nem úgy, ahogy azt vártuk volna. A score-t leginkább egy egészen szokatlan hangulatú, Japán ihlette, tradicionális hatásokat felvonultató fricskaként lehet értelmezni. Megkedvelni gyakorlatilag lehetetlen, soundtrackként nem valami élvezetes, a komponistától megszokottakhoz képest rettenetesen egyszerű - és a jelenetek alatt tökéletes.
        Desplat valószínűleg pályája legminimalistább aláfestését készítette el, mintaként részben szamurájfilmek zenéi lebeghettek előtte. Egy hat taikósból álló dobkör szinte csatába hívó ütemei alkotják a kíséret gerincét, a szinte mindvégig jelen lévő monoton dobolást pedig röfögő szaxofon és a London Voices tagjaiból álló férfikórus mogorva dalolászása egészíti ki. Olykor nagybőgő, fuvola, kürt, zongora és cseleszta, valamint ujjcintányér is csatlakozik hozzájuk a néhol bandukolós tempóra lelassuló műben, ám az egyhangúság ennek ellenére folyamatos marad. Megállapítható, hogy Desplat legtöbb zenéjével ellentétben ezúttal a filmtől különválaszthatatlan kompozíciók születtek, akik viszont rajonganak az olyan formációkért, mint például a Yamato, azok valószínűleg több örömet lelnek a lemez végighallgatásában. A próbálkozók zömét mindazonáltal a fárasztó dobolás okozta apátiából csak a más alkotásból - mint például két Kuroszava Akira-filmből, A hét szamurájból és A részeg angyalból - átemelt zenei részletek rángathatják ki. Azt azért le kell szögezni, hogy ezúttal nem egy blöffről van szó, mint például a Birdman avagy (A mellőzés meglepő ereje) dobolós zajongása esetében, és nem is azért lett ilyen szimpla az egész aláfestés, mert a művész képtelen lett volna ennél jobbra, egyszerűen csak ez a film ilyen speciális, rétegzenei megközelítést igényelt, céljának tehát megfelelt.


         Kiemelkedő tételek: Shinto Shrine, Kanbei & Katsushiro - Kikuchiyo's Mambo, I Won't Hurt You, Midnight Sleighride


    Bíró Zsolt
    2018.11.30.




    Tracklista:

      1. Shinto Shrine (1:56)
      2. Taiko Drumming - Kaoru Watanabe (0:50)
      3. The Municipal Dome (2:29)
      4. Six Months Later + Dog Fight (2:05)
      5. The Hero Pack (1:08)
      6. First Crash-Landing (0:56)
      7. Kanbei & Katsushiro - Kikuchiyo's Mambo (from "Seven Samurai") - Toho Symphony
          Orchestra (0:52)
      8. Second Crash-Landing + Bath House + Beach Attack (4:07)
      9. Nutmeg (0:48)
    10. Kosame No Oka (from "Drunken Angel") - David Mansfield(1:06)
    11. I Won't Hurt You - The West Coast Pop Art Experimental Band (2:23)
    12. Toshiro (1:07)
    13. Jupiter and Oracle + Aboriginal Dogs (2:05)
    14. Sushi Scene (1:41)
    15. Midnight Sleighride (from "The Lieutenant Kije Suite") - The Sauter-Finegan Orchestra (3:01)
    16. Pagoda Slide (1:08)
    17. First Bath of A Stray Dog (0:26)
    18. TV Drumming - Kaoru Watanabe (0:31)
    19. Kobayashi Canine-Testing Laboratory (1:57)
    20. Tokyo Shoe Shine Boy - Teruko Akatsuki (3:02)
    21. Re-Election Night, Parts 1-3 (5:00)
    22. End Titles (4:52)





    További kritikáink
  • Bird Box
  • Dark City
  • Species
  • Venom
  • Die Hard: With A Vengeance
  • Die Hard 2: Die Harder
  • Die Hard
  • The Grinch
  • Anaconda
  • Evolution
  • Himalaya - The Rearing of A Chief
  • Bohemian Rhapsody
  • Deep Blue Sea
  • On Deadly Ground

  • Filmzenékről röviden
  • Bodyguard
  • Searching
  • How the Grinch Stole Christmas!
  • Isle of Dogs
  • The Ritual
  • A Wrinkle in Time
  • Geostorm
  • Death Wish
  • Fifty Shades Freed
  • Darkest Hour

  • Filmek alatt hallott zenék
  • Dark
  • Bright
  • Jean-Claude Van Johnson
  • 47 Meters Down (In to Deep)
  • The Shallows
  • Solace
  • Into the Grizzly Maze
  • Enemies Closer
  • D-Tox
  • Rambo III

  • Interjúk
  • Hrutka Róbert: Szívvel-lélekkel
  • Jeff Beal: Apró kincsek
  • Lisa Gerrard: A szív hangja
  • Mark Hinton Stewart: A zene a párbeszédek mögött

  • Kollaborációk
  • Oliver Stone filmjeinek zenéi
  • Elmer Bernstein életútja I.
  • Jerry Goldsmith életútja III.
  • Jerry Goldsmith életútja II.
  • Jerry Goldsmith életútja I.

  • A filmzene legendái
  • Angelo Badalamenti
  • Philip Glass
  • Basil Poledouris
  • Lalo Schifrin
  • Dave Grusin

  • Moziszériák,tévésorozatok
  • A The Man in the High Caslte zenéje
  • A Terminátor-filmek zenéje
  • A hobbit-trilógia zenéi
  • A Rémálom az Elm utcában széria zenéi
  • A Robert Langdon-filmek zenéi

  • További írásaink
  • A Filmzene.net jövőjéről...
  • Ez volt 2016
  • Oscar előtt és Oscar után 2016
  • 10 éves a Filmzene.net
  • Filmzeneszerzők különböző albumai
  • Filmzenékhez köthető kiadványok
  • Stúdiók
  • Lemezkiadók
  • In Memoriam