FŐOLDAL  |   ZENESZERZŐK  |   FILMZENEALBUMOK  |   FILMZENÉKRŐL RÖVIDEN  |   FILMEK ALATT HALLOTT ZENÉK  |   INTERJÚK    
  |   HÍREK

    Rogue One: A Star Wars Story  Justice League  Murder on the Orient Express  Moon  Wonder Woman  The Ghost and the Darkness  It  Rebel in the Rye  The Mummy  Catch Me If You Can
EGYÉB ÍRÁSOK  |   MOZISZÉRIÁK ÉS TÉVÉSOROZATOK  |   ÉVES ÖSSZESÍTÉSEINK  |   DÍJAK  |   FÓRUM  |   JÓ TUDNI  |   RÓLUNK  |   KAPCSOLAT



Keresés a Filmzene.neten

  







Beszámolók
  • Hollywood Magyarországon - Hans Zimmer-est Lisa Gerrarddal
  • Brian Tyler londoni koncertje
  • Hans Zimmer Magyarországon
  • Az Antonio Sanchez & Migration magyarországi koncertje

  • Zenék egy témára
  • Conan
  • Robin Hood
  • A három testőr
  • Sherlock Holmes
  • Cápás filmek

  • DVD kiadványok
  • Jerry Goldsmith 80th Birthday Tribute Concert - Fimucité 3
  • A Tribute to Basil Poledouris
  • Fimucité 2: Closing Night Gala 2008
  • "War" - A filmzene készítése
  • Creating the Lord of the Rings Symphony




  • Filmzene.net - Into the Grizzly Maze (Marcus Trumpp)

    Filmek alatt hallott zenék



       INTO THE GRIZZLY MAZE   (2014)
       


      

       zene: Marcus Trumpp








         Ahogy a mondás ide átértelmezett változata tartja: ha már medve, legyen kövér, így a Backcountry zenéjének elemzése után vessünk egy pillantást a másik 2014-es, medvés túlélőmozira is. Míg a Backcountry esetében már jó előre arra tehettük a nagyobb tétet, hogy valószínűleg a főhős turisták feje fogja díszíteni az erdő barna ura ebédlőjének falát, ezen mozi címszereplőjének bőrére annyian pályáznak, hogy a túlélésére fogadók egyszerűen nem találnának helyet, ahol megtehetnék tétjüket. A produkcióhoz meglepően sok közepesen ismert nevet sikerült összetrombitálni a másodvonalból (James Marsden, Thomas Jane, Billy Bob Thornton, Scott Glenn, Piper Perabo), holott már első pillantásra feltűnhetett a főcímben Grizzly, a DVD-borítón Into the Grizzly Maze címen futó, Németországban az értelmezhetetlen Red Machine-ként bemutatott, David Hackl (Fűrész 5.) rendezte műről, hogy esélye sem lesz a mozikba eljutni.
         Egy fenevad szedi áldozatait a területére merészkedők körében, a tevékenységének köszönhetően az örök vadászmezőkre költözők közt vadorzók, rendőrök és favágók egyaránt akadnak. A nyomok egy hatalmas grizzlyre utalnak, amelynek útját a kiiktatására küldött megszállott vadász éppúgy keresztezi, mint egy másik csapat, akik egyikük - a veszélyről mit sem sejtő - feleségének keresésére indulnak. Ennyiből is látni, hogy a sztorin sok elmesélnivaló nincs, ám egy darabig a maga B kategóriás szintjén még elfogadhatóan teljesítő műről van szó. A helyszín a maga rideg kékeszöldjében is káprázatos, a szokványos történet élvezetéért cserébe már csak azt kell elnéznünk, hogy a szereplők minden irányba néznek, csak épp a lábuk elé nem, amiből aztán balesetek adódnak, így a grizzly üldözés helyett akár le is ülhetne unottan végignézni, ahogy üldözöttjei saját magukat teszik tönkre. Azonban a tulajdonképpen elnézéssel figyelhető jelenetek egy teljesen komolytalan lezárásba futnak ki. Ennek során a főbb szereplők életét látványosan kíméli a forgatókönyv, aminek köszönhetően például az a rettegett medve, amely addig egy pillanat alatt szétmarcangolta az embereket, a végén egy pankrációszerű küzdelem során - a realisztikusságot alulról mélyen súrolva - már csak kissé megtépi az egyik hős varázslatosan strapabíró pulóverét. Komikum forrása még, amikor Thomas Jane baseballsapkájáról kiderül, hogy Vujity Tvrtko márkájú lehet, hiszen minden viszontagság ellenére, még a víz alá merülés után is abban bukkan fel, illetve hogy a medvével birkózás alá akár a Benny Hill-show jól ismert szaxofonos témáját is oda lehetne illeszteni.
         Az említett néhai komikus műsorának feledésbe merült komponistája helyett a score-t Marcus Trumpp jegyzi, aki önálló munkáival még nem, James Newton Howard vagy Marco Beltrami mellől azonban valamivel ismerősebb kiegészítő zeneszerzőként és hangszerelőként, sőt A fekete ruhás nő 2. - A halál angyala stáblistáján Beltrami mellett már egyenrangú félként lett feltüntetve. A Backcountryval ellentétben e produkció impozáns nagyzenekari aláfestést kapott, ami egyfelől a koncepció különbözősége miatt történt, mindazonáltal itt a büdzsé is lehetővé tette, hogy a The Slovak National Symphony Orchestra képében szimfonikusok működjenek közre. A "korrekt" jelzőt akkor dobálja az ember értékelésként, ha semmi bővebb nem jut eszébe valamiről, és itt is ez a helyzet: az Into the Grizzly Maze score-ját nehéz lenne más szóval illetni, mint azzal, hogy korrekt. Mivel a sztori mindvégig fák között vagy közelében játszódik, a tónus jobbára lassú és fenyegető, mindössze akkor érzelmesebb, amikor főhősünk (Marsden) megérkezik a kisvárosba, hogy megkeresse egy nyomtalanul eltűnt barátját annak anyja kérésére, vagy amikor ellátogat a bátyjához, valamint csöndesebb pillanatok kísérik az elkóborló természetfotós feleség erdei túráját is. Néhány medvetámadást is látunk, a szerző ekkor főleg haragos rezeseket alkalmaz, melyek bevetését a vonósok vészjósló hangja előzi meg. Trumpp aláfestése CD-n valószínűleg sosem fog megjelenni, és eddig egy cégnek sem ért meg még digitális kiadást sem. Ez azonban nem minőségének köszönhető, hisz számos sokkal rosszabb darabot is kiadtak már, és amennyiben a szerző ismertebbé válik, talán akkor műve is megjelenik (a Backcountry hasonlóan ismeretlen komponistái viszont e szempontból jobban jártak). Aki tehát kíváncsi lenne rá, annak csupán a képsorok alatt van lehetősége megismerni, ízelítőnek viszont megteszi a teljes stáblista alatt szóló hatperces összefoglaló tétel, mely jól visszaadja az instrumentális anyag hangulatát.


    Bíró Zsolt
    2015.07.18.








    KAPCSOLÓDÓ ANYAGOK:

    Backcountry

    The Edge

    The Hunter

    Jaws

    További kritikáink
  • Dunkirk
  • Blade Runner
  • Kingsman: The Golden Circle
  • War for the Planet of the Apes
  • Spider-Man Homecoming
  • The Autopsy of Jane Doe
  • Pirates of the Caribbean: Dead Men Tell No Tales
  • Close Encounters of the Third Kind
  • Alien: Covenant
  • King Arthur: The Legend of the Sword
  • Atlantis: The Lost Empire
  • Life
  • Colossal
  • Great Expectations
  • Jesse Stone - The Ultimate Collection
  • The Boss Baby

  • Filmzenékről röviden
  • Jigsaw
  • Hail, Caesar!
  • The Lego Ninjago Movie
  • The Dark Tower
  • Remember
  • Split
  • The Hollywood Shorties
  • Eddie the Eagle
  • Spotlight
  • Green Room

  • Filmek alatt hallott zenék
  • Jean-Claude Van Johnson
  • 47 Meters Down (In to Deep)
  • The Shallows
  • Solace
  • Into the Grizzly Maze
  • Enemies Closer
  • D-Tox
  • Rambo III
  • Transformers: Rescue Bots
  • Sex Tape

  • Interjúk
  • Jeff Beal: Apró kincsek
  • Lisa Gerrard: A szív hangja
  • Mark Hinton Stewart: A zene a párbeszédek mögött
  • Wolf Péter: A szerencse kapuja

  • Kollaborációk
  • Oliver Stone filmjeinek zenéi
  • Elmer Bernstein életútja I.
  • Jerry Goldsmith életútja III.
  • Jerry Goldsmith életútja II.
  • Jerry Goldsmith életútja I.

  • A filmzene legendái
  • Angelo Badalamenti
  • Philip Glass
  • Basil Poledouris
  • Lalo Schifrin
  • Dave Grusin

  • Moziszériák,tévésorozatok
  • A hobbit-trilógia zenéi
  • A Rémálom az Elm utcában széria zenéi
  • A Robert Langdon-filmek zenéi
  • A Hellraiser-filmek zenéi
  • A Válaszcsapás zenéje

  • További írásaink
  • Ez volt 2016
  • Oscar előtt és Oscar után 2016
  • 10 éves a Filmzene.net
  • Filmzeneszerzők különböző albumai
  • Filmzenékhez köthető kiadványok
  • Stúdiók
  • Lemezkiadók
  • In Memoriam