FŐOLDAL  |   ZENESZERZŐK  |   FILMZENEALBUMOK  |   FILMZENÉKRŐL RÖVIDEN  |   FILMEK ALATT HALLOTT ZENÉK  |   INTERJÚK    
  |   HÍREK

    Oscar  Captain Power and the Soldiers of the Future  Mary Shelley  Battlefield Earth  Krypton  Captain Marvel  Bless the Child  Cold Pursuit  Joe Versus the VolcanoSix Days Seven Nights  
EGYÉB ÍRÁSOK  |   MOZISZÉRIÁK ÉS TÉVÉSOROZATOK  |   ÉVES ÖSSZESÍTÉSEINK  |   DÍJAK  |   FÓRUM  |   JÓ TUDNI  |   RÓLUNK  |   KAPCSOLAT



Keresés a Filmzene.neten

  







Beszámolók
  • Ólafur Arnalds a Müpában
  • Hollywood Magyarországon - Hans Zimmer-est Lisa Gerrarddal
  • Brian Tyler londoni koncertje
  • Hans Zimmer Magyarországon

  • Zenék egy témára
  • Conan
  • Robin Hood
  • A három testőr
  • Sherlock Holmes
  • Cápás filmek

  • DVD kiadványok
  • Jerry Goldsmith 80th Birthday Tribute Concert - Fimucité 3
  • A Tribute to Basil Poledouris
  • Fimucité 2: Closing Night Gala 2008
  • "War" - A filmzene készítése
  • Creating the Lord of the Rings Symphony




  • Filmzene.net - Hollywood Magyarországon - Hans Zimmer-est Lisa Gerrarddal (beszámoló)
     







         vezényelt: Werner Gábor
         előadta: Monarchia Szimfonikus Zenekar, Lisa Gerrard
         helyszín: Kölcsey Központ, Debrecen
         időpont: 2017. február 10., 19:00



         Koncertek szempontjából szerencsére évről évre mozgalmasabb időszakokat élhetünk meg filmzenerajongóként, hiszen a számos hazai szervezésű esemény mellett egyre több komponista ejti útba hazánkat koncertkörútja során. 2017 a Harry Potter és a bölcsek köve élő zenei kísérettel történő vetítésével vette kezdetét, amelyet februárban a Hollywood Magyarországon - Hans Zimmer-est Lisa Gerrarddalra keresztelt koncertsorozat követett, melynek állomásai között Budapest mellett olyan nagyvárosok jelentek meg, mint Miskolc, Győr, Pécs, Szeged, Székesfehérvár, Békéscsaba vagy Debrecen.

         Én e sorozat utóbbi helyszínén vettem részt, amely telt ház előtt zajlott. A hangulat A Karib-tenger kalózai harmadik felvonásához köthető dallamokkal alapozódott meg úgy, hogy a Monarchia Szimfonikus Zenekar először - két gyerek énekessel kiegészülve - a "Hoist the Colours"-t adta elő, melyet egy szvit követett. A ráadás ugyancsak ehhez a szériához volt köthető: a Werner Gábor vezette formáció a mára már klasszikusnak számító főtémával búcsúzott közönségétől. S ha már duplázások: a szervezők úgy állították össze a műsorrendet, hogy a kalózkaland kísérete mellett a Sherlock Holmes, a Csillagok között, valamint a Gladiátor esetében is két darab kerülhessen terítékre. Sparrow kapitány dallamai után következett az esemény legértékesebb momentumainak egyike, az Esőember score-jának egy részlete, melynek előadását - több későbbi tételhez hasonlóan - ledfalakon megjelenített filmrészletek kísérték. Az első etapból emellett a Hajsza a győzelemért, valamint A Da Vinci-kód témáit követően éreztem azt, hogy egy újabb remek élménnyel gyarapodhattam. És bár a többi tétel esetében is igyekezett a zenekar derekasan helytállni, A Karib-tenger kalózai - A világ végén, az Artúr király, valamint A sötét lovag: Felemelkedés grandiózusabb részeinél kicsit erőtlennek éreztem a hatvanfős formációt. A lassabb, érzelmesebb pillanatokat nagyon szépen adták elő, amikor azonban harsánynak, dinamikusnak, lehengerlőnek kellett volna lenni, az előbb említett három címhez kapcsolódó zene esetében a teljes katarzis annak ellenére maradt el, hogy közben jól látszódott: a csapat minden tagja kitesz magáért.
         A húszpercnyi szünetet követően a zenekar úgy csapott a húrok közé, hogy előadta az egyetlen, nem Zimmer jegyezte muzsikát: a második felvonást a szintén a Remote Control Production családjába tartozó Steve Jablonky Transformers 3. ihlette munkájának egyvelege indította. Ezután lépett színpadra Lisa Gerrard, aki az est egyik ékkövével szolgált, a Mission: Impossible 2.-ből származó "Injection"-je ugyanis nemcsak megtöltötte, hanem jócskán túl is nőtt a Kölcsey Központ koncerttermének falain, s ugyanez volt érvényes a Gladiátor "Now We Are Free"-jére is. Hihetetlen élmény az, amikor egy hangjegyről hangjegyre ismert darabot az ember az eredeti előadótól, élőben hallhat úgy, hogy az erőteljesebb, lehengerlőbb, mint magán az albumon - ezzel megegyező élményben volt részem annak idején Lisbeth Scott révén a római The Passion of the Christ Symphony során is, valamint tavaly a londoni Brian Tyler-koncerten, ahol Tori Letzer nyűgözött le. A Gerrard által előadott szerzemények mellett a Pearl Harbor: Égi háború, valamint a már említett Esőember - Hajsza a győzelemért - A Da Vinci-kód zenei triója révén bólogattam elismerően a színpadra lépők előadása előtt.

         A tételek között nem volt konferálás, ugyanakkor a kivetítőn mindig megjelent a soron következő muzsikához kapcsolódó filmcím, néhány kivételtől eltekintve pedig filmrészletekkel is támogatták a dallamokat. A Hollywood Magyarországon - Hans Zimmer-est Lisa Gerrarddal eseménysorozat szervezői úgy időzítették rendezvényüket, hogy maga Hans Zimmer előtte és utána egyaránt tiszteletét tette/teszi hazánkban, így ez a kezdeményezés eleinte kellően merész vállalkozásnak tűnt számomra, ám örömmel tapasztaltam, hogy mindezek fényében is telt házas koncertekről beszélhetünk - még Győrött és Székesfehérváron is, ahol egy napra két előadást időzítettek.



    Kulics László
    2017.02.20.


    Műsorrend:

      1. A Karib-tenger kalózai - A világ végén
      2. Esőember
      3. Tiszta románc
      4. Artúr király
      5. Sherlock Holmes
      6. A sötét lovag: Felemelkedés
      7. Hajsza a győzelemért
      8. A Da Vinci-kód

      szünet

      1. Transformers 3.
      2. Mission: Impossible 2.
      3. Pearl Harbor: Égi háború
      4. Eredet
      5. Csillagok között
      6. Gladiátor












    Köszönet a közreműködésért Tóth Gergelynek, valamint a Concerteuropenak.





        Vissza a kategóriához

    További kritikáink
  • Bird Box
  • Dark City
  • Species
  • Venom
  • Die Hard: With A Vengeance
  • Die Hard 2: Die Harder
  • Die Hard
  • The Grinch
  • Anaconda
  • Evolution
  • Himalaya - The Rearing of A Chief
  • Bohemian Rhapsody
  • Deep Blue Sea
  • On Deadly Ground

  • Filmzenékről röviden
  • Bodyguard
  • Searching
  • How the Grinch Stole Christmas!
  • Isle of Dogs
  • The Ritual
  • A Wrinkle in Time
  • Geostorm
  • Death Wish
  • Fifty Shades Freed
  • Darkest Hour

  • Filmek alatt hallott zenék
  • Dark
  • Bright
  • Jean-Claude Van Johnson
  • 47 Meters Down (In to Deep)
  • The Shallows
  • Solace
  • Into the Grizzly Maze
  • Enemies Closer
  • D-Tox
  • Rambo III

  • Interjúk
  • Hrutka Róbert: Szívvel-lélekkel
  • Jeff Beal: Apró kincsek
  • Lisa Gerrard: A szív hangja
  • Mark Hinton Stewart: A zene a párbeszédek mögött

  • Kollaborációk
  • Oliver Stone filmjeinek zenéi
  • Elmer Bernstein életútja I.
  • Jerry Goldsmith életútja III.
  • Jerry Goldsmith életútja II.
  • Jerry Goldsmith életútja I.

  • A filmzene legendái
  • Angelo Badalamenti
  • Philip Glass
  • Basil Poledouris
  • Lalo Schifrin
  • Dave Grusin

  • Moziszériák,tévésorozatok
  • A The Man in the High Caslte zenéje
  • A Terminátor-filmek zenéje
  • A hobbit-trilógia zenéi
  • A Rémálom az Elm utcában széria zenéi
  • A Robert Langdon-filmek zenéi

  • További írásaink
  • A Filmzene.net jövőjéről...
  • Ez volt 2016
  • Oscar előtt és Oscar után 2016
  • 10 éves a Filmzene.net
  • Filmzeneszerzők különböző albumai
  • Filmzenékhez köthető kiadványok
  • Stúdiók
  • Lemezkiadók
  • In Memoriam